Länge leve Fattigbloggen!

Jag har ju tidigare skrivit att jag följer Aftonbladets fattigblogg där en medarbetare (Jessica Ritzén) på Aftonbladet "leker socbidragstagare" i en månad för att se om det går att leva på socbidrag. Hon ligger just nu i topp bland Aftonbladets bloggar. Många har skällt på henne, gett henne gliringar, elaka kommentarer osv. men också väldigt många som lever på socialbidrag har fått lyftas fram. Dom har fått sina röster hörda och nu har många reagerat på att socialen faktiskt inte följer lagen när det gäller bidrag. Dom verkar hitta på efter hand, allt för att spara pengar. Jag själv har hela tiden trott att dom räknar 3 månader bakåt om du ska få bidrag eller inte, FEL det är EN månad bakåt om du inte har fått massa bonusar o annat men då hamnar man knappast på soc. Det är jurister som har kommenterat och skrivit hur det egentligen ligger till med dom där lagarna. Nu uppmanas folk att överklaga för rätt ska vara rätt. Det är väl så, vi svaga och fattiga gör som soc säger och vad vi tror är rätt. Jessica Ritzén ska ha en STOR eloge för det hon gör för syftet med det här tror inte jag är att hon skulle se om det gick att försörja sig på ett sånt bidrag utan just för att saker och ting skulle komma fram och hur gör hon det bäst? Jo genom Internet och på en känd kvällstidning! Många har berättat om deras eget livsöde och nu börjar det nog snart hända saker.

Här har ni Jessicas blogg om ni vill plöja igenom en del av det. Fattigbloggen

Kommentarer
Postat av: Sill-Britt

En riktigt viktig blogg är det, jag följer den med! socialen har alltid sagt att de räknar 3 månader tillbaka, de gör så här och har alltid gjort. Tänk vad många de stjälpt på det sättet!

2009-04-05 @ 21:43:44
URL: http://www.metrobloggen.se/babiantuttar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback