Sjunga snett

När jag var liten bodde jag granne med en klasskompis, vi var bästisar och enligt henne tog folk fel på oss, vilket jag aldrig hörde men. Vi tyckte båda om att sjunga bara det att hon sjöng fruktansvärt falskt. På den tiden hade jag faktiskt sångröst, beviset fick jag när mina föräldrar alltid på deras fester bad mig sjunga och syrran spela piano som hon faktiskt är duktig på även idag. Iallafall min granne, när jag hade genomlidit hennes falsksång ett antal gånger kunde jag inte låta bli att säga till henne en dag:
-Snälla, kan du inte sjunga ordentligt, du sjunger ju snett! På den tiden visste jag inte att det hette falskt och när jag berättar det än idag för folk så garvar dom.

Jag stod just på balkongen och någon någonstans har fest och öppen balkong eller fönster med hög musik men nånstans i den här musiken hörde jag någon sjunga just SNETT! Det skar lika mycket i öronen som en stringtrosa storlek S skulle göra i en flodhästs anus. Jag har lite svårt för folk som skrålar för full hals och tycker att det låter underbart. Se bara på "Idol". Hur kan folk verkligen tycka att dom kan sjunga? Jag kan inte sjunga bra men jag ställer heller inte upp i sångtävlingar.


Kommentarer
Postat av: Nina

Ja för sjutton, han får kladda friskt, det har alla mina fått göra. Mat är så mycket roligare när man får äta själv. Dessutom hatar han haklapp, men vi har ju tvättmaskin eller så kan man klä av ungen innan.

Fast liiiite drar man sig för just potatismos och ris, det blir en sabla röra. gul smiley jätteglad smiley ;-)

(Såg att Klaus-Peter svarat om någonting just i den tråden..med en gul smiley, hahaha.)

2009-04-12 @ 10:54:25
URL: http://www.metrobloggen.se/babiantuttar
Postat av: Sill-Britt

Japp! Det blev extra roligt tycker jag, när det dyker upp en smiley (från "chefen") just DÄR! Undrar om han ser det roliga i det? Hahaha!

2009-04-12 @ 11:03:52
URL: http://www.metrobloggen.se/babiantuttar
Postat av: Nicki

Hejj! :) Allt väl? Vad tycker du om min nya blogg design?

2009-04-12 @ 13:16:08
URL: http://niickoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback