Vårstädat datorn

Igår vårstädade jag min dator. Har ju en temperaturmätare i min dator och den går upp skyhögt om fläktarna är för smutsiga eller om det är för mycket flash på nån hemsida, kan tex inte spela Bowling buddies på Facebook längre för då hackar datorn som sjutton och temperaturen stiger. Men igår gjorde jag nåt som man absolut inte ska göra med sin dator om man inte har råd att köpa en ny. Jag tog fram hårfönen och blåste i den och sen dammsugaren och sög upp dammet, ja jag vet, jag har en skruv lös men den funkade faktiskt efter som ni märker.

Nåt jag inte kan förstå är varför det ska så fruktansvärt mycket sladdar och skit i en dator. Tog kort på innehållet och det ser mer ut som ett skatbo tycker jag.



Detta är min dators innehåll. Det är en vän från Göteborg som har byggt den åt mig för en billig penning. Han skickade den till mig första gången, då funkade den inte, då kom han och hans pojkvän upp till mig, det är ca 17 mil enkel resa. Han höll på och trixade och hade sig men hårddisken hade tappat minnet eller vad han nu sa. Efter 7 timmar gav han upp och tog med sig den. 2 veckor senare kom dom upp igen med en hel dator. Helt otroligt vilket engagemang killen har.

Kommentarer
Postat av: Sill-Britt

Sådär gjorde vi förra sommaren! GISSA vad vi hittade? Vi hade gäster och alla blev helt nojiga och rädda för att sova om natten!

Babianpappa och hans bror öppnade och inuti datorn var det som ett..klotterplank med kärleksförklaringar till mig! Någon har öppnat datorn och skrivit mitt namn, ritat hjärtan osv om och om igen.. Det var för fin stil för att vara barnen och Babianpappa är det inte heller. Vi har ytterst få gäster och när de är här så är vi ju alla tillsammans. Dessutom hade datorn stått i vardagsrummet, där ingen brukar vara ensam (det är samlingspunkten hos oss).

Riktigt creepy! Till och med på sladdar osv hade det skrivits!

Jag har haft ett par stalkers (jag är stalkermagnet konstigt nog) men det här var lite over the top. HUR?

Usch, nu kom jag att tänka på det igen. ryser

2009-04-18 @ 11:00:18
URL: http://www.metrobloggen.se/babiantuttar
Postat av: Sill-Britt

Nej, ingen lagning ingenting. Riktigt creepy! Och hallå, en riktigt smart stalker hade ju såklart skickat mig en LV-väska värd 25'000. DÅ får man min fulla tacksamhet, klottra inuti en dator kan väl vem som helst. bah

2009-04-18 @ 11:26:38
URL: http://www.metrobloggen.se/babiantuttar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback