Dödens timmar

Eftersom det igår fortfarande vara en tjej som hade semester (kom tbx idag från Grekland) så fanns det inte så värst mycket för mig att göra, det var dötrist. Förrän runt 11 då det var dags att stoppa 300 fakturor i kuvert (många till samma person). Det gick rätt snabbt. Frankering stod på schemat efter det.. den maskinen låter ungefär som att den snarkar så man blev ju inte piggare av det precis. Postöppning efter det, åh heja, endast 10 brev. Sprätta, göra hål och häfta ihop. KLART! Mm det tog 10 minuter. Då sa jag till min kollega att jag lägger in det imorgon (läs idag) eftersom det blir så mycket dötid och tog ledigt från lunch.

Imorse när vi kliver in så kliver också paret som kom hem från Grekland igår och säger:

-Vi var här en stund igår för att fixa lite då upptäckte vi att vi inte har något Internet!

Jaja tänkte jag, klockan är 7 och folket som har hand om det där börjar 8 sen kan vi börja jobba. Jo men tjena! Klockan 11 kommer det igång och då har jag nästintill somnat. Det jobbet jag har är väldigt beroende av Internet. Vi kan inte göra ett skit utan det. Tji fick jag för att jag gick hem igår. Tur att solen sken och vi har trädgårdsmöbler ute. Det kom även säljare från Göteborg och Stockholm så jag och kollegan städade lite här och var. Sen kom posten, jag gjorde samma procedur som varje dag, registrerade dom och sen var det klart. 1 timme efter att jag kom tillbaka från lunchen fick jag åka hem. Dödens timmar!




Det brukar vara mer kuvert men nu fick vi panikfakturera



Den snarkande frankeringsmaskinen (det dammet ni ser på maskinen försvann idag!)



Vet inte hur många gånger jag såg den texten under förmiddagen



Såååå jävla trött!

Kommentarer
Postat av: Marika

Jisses vad du ser pigg ut på bilden!

Hahahahahaha

Kramen Marika

2009-08-24 @ 09:18:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback