Världens bästa onsdagsmorgon..

Jag drömde om att Iza gjorde high five med min dotter, och igen och igen sen skrek jag. Jag vaknade 6.30 (hade ställt klockan på 8 ) av att kattskrället körde alla sina klor på en av tassarna rätt under foten på mig, jag drog undan foten fort som sjutton under täcket och tänkte somna om, det tyckte inte Iza som lekte spindelmannen på spjälorna under sängen! Min fulla blåsa gjorde sig påmind så jag gick upp. Man riktigt hörde Iza säga "YYYYYEEES, jag vann". Hur konstigt det än må vara att en katt gör high five så hade jag föredragit det. Med 4 timmars sömn i kroppen gick jag till köket för att ge henne färskt vatten, när jag ställde ner skålen så var hon där och buffade med huvudet på min hand så hälften skvalpade över och ner över golvet. Jag funderade på om jag skulle ringa kinarestaurangen och fråga om dom ville ha en gratis katt men lät bli. Med tunga steg och lite huttrande skulle jag gå tillbaka till sovrummet när Iza fullkomligt kastade sig från ena kanten av dörrposten till andra och fick mig att nästan trampa på henne men sträckte mig istället i baklåret får att jag nästan gick ner i spagat (damn att det inte finns bildbevis till Gymnasternas riksförbund). Jag gav upp och satte mig framför datorn, då hör jag ett evigt krafsande från badrummet och kände sen stanken. Iza VET att jag tar upp skiten så fort jag känner doften, hon VET att jag då måste gå upp från min datastol och göra detta och hon VET att jag är seg på morgonen. Jag går upp från datastolen, går ut i badrummet, tar upp skiten och spolar ner i toaletten och är på väg ut igen. Ut från köket kommer då fartvidundret i rasande fart och fäller mig nästan. Jag är nästan säker på att katter är till för att irritera människan så MYCKET som möjligt!

Godmorgon på er, hoppas att er morgon börjat i ett mera lugnare tempo.

Kommentarer
Postat av: pezze

ASG

jag vet hur det e..

har själv 2 st katter som kan vara så förbannat jobbiga ibland...

speciellt då jag har lagt mig o vila eller sova för natten så kommer maxi o försöker peta på mig med sin bomulls tassen på min ansiktet o sen buffa sitt ansiktet mot mitt fejs...o när jag vänder mig bort från honom så kommer han över på den sidan börjar om igen... efter ett tag blir jag irriterad o går upp o ger honom/dom mat... då e allt frid o fröjd tills poppe kommer upp o lägger sig på en av mina (2) ben o börjar tvätta sig eller klia i sitt öra så hela sängen skakar o får jag inte får lugn o ro... ;P

men oftas e dom goa... men ibland GGAAAHHHH

Postat av: BajsMalin´s Oseriösa

vem är Iza?! Har jag missat något?! :P



Nej, det är lite tråkigt faktiskt.. Men hon kommer hem till min födelsedag har hon lovat :)

2009-08-27 @ 00:19:06
URL: http://deafeem.blogg.se/
Postat av: Doris/doje

Tack för att ge mig ett GOTT SKRATT i dag, det behövdes !

Du är verkligen bra på att skriva ;0).

Sköt om dig !

Kramar till dig och Iza fnissar

2009-08-27 @ 10:59:43
URL: http://blogg.passagen.se/doje/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback