Beslutsångest

Idag hade jag riktig beslutsångest i flera timmar. För vad? Jo om jag skulle unna mig nåt från pizzerian rätt över gatan eller gå och handla matlagningsgrädde för att laga mat men då skulle det innebära att jag var tvungen att göra mig iordning för ICA först och det kände jag inte riktigt för. På pizzerian skiter dom i hur man ser ut. Jag skulle kunna komma i dykardräkt med divere utrustning på mig utan att dom skulle höja på ögonbrynen. På ICA är det massor med folk och dom glor på mig i vanliga fall (har alltid musik i öronen och eftersom jag är hörselskadad så är det ganska högt). Till slut sket jag i alltihop och rörde ihop nån goja bara. Köttfärs och ris. I Köttfärsen var det lök, paprika, majs, köttbuljong och en släng av Sambal. Koka riset och slafsa i det i stekpannan där köttfärsen höll på. Krydda det med vitlökssalt och salt och tadaaaa så var det klart. Jag är inte så kräsen när det gäller mat, förutom döllsåsen då men det skulle kunna ha väckt upp Napoleon jag lovar. Middagen idag smakade väl sådär men jag åt upp iallafall.

Nu har jag tagit mina droppar två gånger idag och är tvungen att ha fetvadd i för att det inte ska rinna på kläderna. Skulle jag nu få för mig att iallafall gå till ICA så skulle jag iallafall bli uttittad för jag skulle garanterat glömma att ta ut fetvadden, snacka om att vara i centrum då liksom. Ja vad gör man inte för att synas.. eller inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback