Dagens fråga 20 december

Har ni någon gång fått en julklapp som ni blev väldigt besviken över att få?

När jag var yngre så stickade min mormor väldigt mycket till oss barnbarn. På den tiden uppskattade man inte sånt och man var tvungen att ha på sig dom där sticksiga tröjorna eller västarna. En julafton fick jag just en stickad tröja av mormor. Detta var ju på 70-talet så den gick i bajsbrunt/orange/grönt. Den tröjan hade jag enbart på mig när jag visste att mormor skulle komma eller om jag skulle åka dit. Oftast hade jag skjortor med bred krage med bollar eller hundar på, nej det var inte jag som valde kläderna.


Kommentarer
Postat av: Doris/doje

Hmmm ... det skulle väl vara julklappar från min käre Make då ...

Sköt om dig !

Kramar,Doris

2009-12-20 @ 02:50:19
URL: http://blogg.passagen.se/doje/
Postat av: Hillevi

Den jag kommer på är ett kassettband jag fick av min mamma när jag var ganska liten, hade önskat mig Foreigner och fick Fogerty (tror jag). Hade aldrig hört talas om honom och blev ganska besviken.

2009-12-20 @ 14:26:37
URL: http://ihuvudetpahillevi.blogg.se/
Postat av: pezze

hmmm.. tyvärr minns jag inte vilket jag blev besviken över..

alla försöker göra så gott dom kan o ge en i julklapp...

själv hoppas jag fan inte att mina familj e missnöjd med julklappar från mig :S

Postat av: Michaela

Haha, oh ja:

För några år sedan fick jag en porslinstomte av min morbror och hans fru. En märkes-sådan. Min kusin hade tydligen sagt att jag gillar prydnadssaker. Tomten ligger kvar i sin kartong, oöppnad. Vad sägs om det?

2009-12-21 @ 06:55:02
URL: http://hosgester.blogg.se/
Postat av: annika

Har en svärmor som gav mig underliga saker i julklapp för om åren...Vad sägs om en kartong med nylonstrumpbyxor i 5-pack, där det till råga på allt, fattades två par?? ( använder ALDRIG sådana öht)

Duschremer från Eldorado ( är säkert inget fel med det, om man nu inte har eksem som jag och inte tål "skittvålar)

Min svärmor är snäll och så, men...Häarom året fick vi, gubben och jag en verkligt ful pendelklocka av en bekant. Den var köpt i en krims-kramsaffär och den var c:a 1,5 meter hög. Den lämnade vi tillbaks men fick inte pengar utan fick ta nåt annat krimskrams istället..tror min man fick en hel hög fejkparfymer:))

2009-12-21 @ 10:55:56
URL: http://123minsida.se/lillamy

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback