Dagens fråga 6 december

Ska ni fira julen hemma eller borta?

Varje år firar vi i en röd stuga med vita knutar på landet..inte samma utan vartannat år i mina föräldrars sommarstuga utan el och rinnande vatten (kamin och en jävla massa ljus) och vartannat i min systers sommarstuga där det finns el med öppen spis. Det är i båda dom här stugorna jag har tillbringat många somrar iallafall i min systers sommarstuga eftersom det var min mormor och morfar som ägde den förut men som syrran köpte då mina morföräldrar blev för gamla för att orka med det. I år är det i mina föräldrars sommarstuga det ska ske alltså.

Kommentarer
Postat av: Carro

både ock

2009-12-06 @ 10:45:13
Postat av: Anette

Från och med förra året firar vi hemma, innan har det alltid varit hos mamma o pappa :)

Puss

2009-12-06 @ 11:16:59
Postat av: Sune...the girl

Sv till Anette: Så synd när du har dina systrar därnere i småland också :( Puss

2009-12-06 @ 11:22:08
Postat av: Hillevi

Vi firar julafton med Helges familj och juldagen/annandagen med min syster m familj. Eftersom mina föräldrar alltid ser till att befinna sig i tropikerna över jul och nyår, fast vi ser till att fira en sväng innan de åker, och en sväng efter.. (f.d LJ)

2009-12-06 @ 21:17:14
URL: http://ihuvudetpahillevi.blogg.se/
Postat av: moa

vi firar den i våra kusiners hus(mammas morbror)

dom flyger utomlands i 5 veckor så vi får låna de:)

fira de med mamma iaf.

mysigt med en röd stuga & så!:)

2009-12-07 @ 00:32:46
URL: http://justmoa.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback