Mat

Jag kollade i min frys, det ekade lite men hittade en påse med köttfärs,lade fram den på diskbänken för att tillaga den senare. 2 timmar senare var jag så hungrig så jag orkade inte vänta tills den hade tinat så jag satte tänderna i den direkt, näe det gjorde jag inte. Jag slängde in den i micron. Tog fram ett ägg, puh det går ut imorrn. Tog fram en sketen liten kopp, tog i vatten, hämtade ströbrödet som hm gick ut för 2.5 månad sen men va sjutton det är ju torrvara! Tog i det i vattnet, lät det stå och dra...vilket det aldrig gjorde så det var en slafsig sörja där strödbrödet låg i botten.  Fram med den tinade köttfärsen som blev lite väl tinad, lite stekt på sina håll, i bunken. Hällde över lite salt och vitpeppar, vete fan hur mycket. I med ägget och sörjan, försökte göra den fast men näe inte idag, hade jag vart med i Hell´s Kitchen så hade Ramsey stoppat ner både mig och maten i papperskorgen med tallriken i tusen bitar i röven på mig. Jag glömde löken, slafsade lite av helvetet i näven och försökte rulla, vilket inte gick så bra eftersom det var så löst, skitsamma i med dom i pannan, ja nu pratar vi köttbullar alltså om ingen fattat det. Dom blev större och större för att jag inte orkade stå där och ha mig för länge. Kokade makaroner till. Hällde vatten över dom halvfärdiga köttbullarna/biffarna, i med en halv köttbuljong, hade hönsbuljong men det skulle nog inte bli lika gott. På med 4 % matlagningsgrädde, fanns lite på botten bara så det såg lite smaklöst ut. Skvätte lite soya som bara sätter färg och lite kryddor. Slevade upp hela skiten på en tallrik och pruttade ut lite ketchup. KLART! Gott blev det iallafall fast jag saknade löken.


Det vattnas i munnen på er va?



Kommentarer
Postat av: CLIP

åh, makaroner är det bästa=)

2009-12-12 @ 21:39:52
URL: http://clip.blogg.se/
Postat av: Emmelist

exakt...men tur dom kan ta sig tiden att skriva ngt elakt iaf .P



mumsigt det där såg ut !

2009-12-12 @ 21:40:02
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: Emmelist

vad gör ni ikväll då?

2009-12-12 @ 23:20:31
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: Emmelist

jag suger också på design! har inte tålamodet till det heller ;)



gick det bra i betapet då?

2009-12-13 @ 01:18:55
URL: http://emmelist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback