Två huliganer

Medan andra pratar om att deras barn kan vara små huliganter så har jag två huliganer med 4 ben vardera. Redan vid 4 tyckte dom att det var dags att stiga upp. Jag har en ganska stor 3a som dom kan springa hej vilt i, är man då TVUNGEN att springa över matte när hon ligger och sover? Hoppa jämfota rakt på mattes mage? Jaga varandra så grejer flyger in i elementet och väcker både mig och grannen under? Vet inte hur många gånger jag skrek till att dom skulle gå och lägga sig eller åtminstone leka gömma nyckel eller nåt men nehe då, att få en tass i nyllet när man sover som bäst är ju så underbart...eller inte! Jag kunde inte stänga dörren in till sovrummet heller för jag har hängt upp ett täcke jag tvättade igår över dörren och hade ingen annanstans att hänga det heller. Hoppas att det torkar idag för inatt är det jag som sover ensam i mitt rum iallafall det är en sak som är säker. Till mat ska dom få torrfoder från förra året och vatten från toaletten. Ett bra straff eller? Japp!

Idag regnar det, men gud så ovanligt för det har det ju inte gjort dom senaste 2 veckorna. Jag ska ringa lampaffären idag för att se om dom fått in mitt lysrör för nu orkar jag inte längre att det släcks efter 10 sekunder när man rensar kattlådan från bajs/skit/avföring (bestäm vilket själva) och får leta sig fram med spaden vad som är sant och korvar. Hoppas på tur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback