Barnvakt & Elvis

Morgonen började ju bra..eller inte. Jag hade ställt klockan på 8 men vaknade först 8.13, hade alltså inte vaknat av att klockan ringde! Får nog åka in o kolla min hörsel igen för nu har det hänt flera gånger att jag inte hört alarmet. Kl 9 skulle jag vara på Pomona på samtal så jag hoppade snabbt in i duschen och cyklade iväg. Efter det så gick jag in på Bokia och kollade på böcker, bokrean har ju startat men med min ekonomi så får jag vänta tills nästa vecka. 10.30 var jag och hämtade Josefine. Ni som inte vet vem Josefine är så är det två fd jobbarkompisar numera bara kompisars dotter. Hon
är 8 1/2 månad.

Josefine leker med sin nya tygbok som jag inte kunde motstå att köpa till henne idag :D



Det började i stort sett med att hon sov 2.5 timme. Jag fick gå in och väcka henne så hon fick lite mat i magen. Dagens lunch bestod av totalt smaklös gräddstuvad pytt i panna haha men hon åt. Sen tog jag ner barnlåtar på Spotify, då diggade vi och hon gillade speciellt Prästens lilla kråka och fick hamna i diket både en och 10 gånger :). Hon fick en tygbok utav mig idag som hon tyckte om som synes på mittkortet här över. Ser ni den snygga posén på högerbilden? Cool brud *s* med benen i kors och allt. På golvet lekte vi massor men tyvärr kan saker o ting gå väldigt snabbt så hon råkade slå sig mellan ögonen på mitt bord :( men det gick snabbt över och även tiden med henne. Kul hade vi och det händer så mkt på så kort tid, hade henne för 3 veckor sedan då kunde hon varken krypa eller sitta själv och inga tänder. Nu kan hon allt det där och har två söta "bissingar" därnere :)
Nu ska jag laga mat för det är banne mig inte bara Josefine som ska ha mat! ;) Skriver mer senare.. Hej so lång!

Nu så är jag tbx. Det blev pannbiffar med potatis och sås, tyvärr hade jag varken sylt eller majs hemma :(..jaaa jag veeet, jag måste ha lite sylt till det mesta *s*.  Jag lyssnade på en väldigt fin låt idag på youtube med Lisa-Marie och Elvis Presley, ja naturligtvis har dom inte gjort den ihop.. här har ni länken       http://www.youtube.com/watch?v=yWg2vLEyRZc

Kolla in det här fotot och håll med mig om att Elvis Presley var en av de VACKRASTE killarna på jorden när han var ung!




Han var verkligen perfekt...o sen va han tvungen och missbruka både mat och droger och förstöra sig så :( Han skulle fyllt 74 år i år. Undrar hur han hade sett ut idag.. nåja, han var iallafall FÖRBANNAT vacker när han va ung så det så! :)





Rösta på mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback