Besök och Icas billiga torrfoder

VARNING, sitt inte och ÄT när ni läser det här!

Jag har besök från i onsdags. Det började bra på kvällen. Fick besök från Göteborg av min flirt och hennes hund. Hunden fick torrfoder från ICA och fes så illa att jag höll på att kräkas. Eftersom hon fes så illa fick hon vara i gästrummet över natten. På morgonen öppnade jag dörren och en fruktansvärd syn och doft slog emot mig. Hon hade både kräkts och skitit på mattan och det luktade fruktansvärt illa. ICAs hundmat är inget att rekommendera alltså. Mattan får jag slänga och hunden fick matte gå ut med. Hon fick ingen mat på hela dagen för att hon skulle få ut bakterierna ur magen. Vi hade vart på Zoo och köpt riktig mat istället så nu mår hon bra igen. Jag har svårt för fisande hundar. Kan man lära dom att hålla sig tills dom är ute som vi håller oss tills vi är på toaletten? Eller ja, det beror på vilka man umgås med alltså. Var noga med vad ni ger er hund.

Min dotter hade en kompis vars pappa bodde på landet. Dom hade en gammal hund som hade sin plats i köket. Den här hunden fes också fruktansvärt illa. Familjen satt och åt i köket i den här fruktansvärda doften, inte nog med det dom hade även såna där flugfångare som är klibbiga, spiraler som hängde ner från taket ner över bordet. Fullt med flugor över maten och dom åt i det där. Fick för inte så länge sen reda på att dom även hade såna över spisen. Säger bara en sak, fy fan om jag hade ätit där och fått en fluga i munnen som kom från grytan.


Kommentarer
Postat av: Egoinas mamma

Äischuff!! Bläää! :)

2009-07-24 @ 13:16:54
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: pezze

det beror på vad o vilket sort mat ni köpar på ICA..

syftarni på märket ica på hundmatpåsarna eller affären ica?!?!?!



för vi köper mat på ICA o familjens hund- Kia tål ddetta, så?..

så jag skulle nog tro att din väns hund har en mkt känslig mage som inte pallrar om man byter te ngn annan mat än den vovven e mkt van vid, eller?!?!?! :O

ville bara tala om det...:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback