Pridefestival

Är det någon mer homosexuell som är mätt på Pridefestivalen innan den ens har börjat? Ni heterosexuella vet jag är mätta på den för länge sen. Det är lite som när butikerna börjar julskylta med diverse julsaker redan i september-oktober. När julafton väl är här är man så less på skiten att man helst skulle vilja krypa under täcket och äta smågodis hela helgen. Så känner jag lite med Pridefestivalen. Jag var där förra året då det kallades för Stockholm Europride 2008. Jag skämdes å Sveriges vägnar. Det var tredje året jag var där och vad var det för skillnad på dom andra åren jämfört med ett Europride? Inte ett skit! Folk som stod på scenen och pratade..gjorde det på svenska, hur mycket Europride är det?? Hur många artister tog vi in som inte var svenska? Inte många alls! Det är samma år ut och år in i Tanto. Ja inte nästa år då för det är ju sista året dom har pride i Tanto. Jag lockas inte av att åka på priden längre. Det är lite som när man går på en vår eller höstmarknad i stan. Man vet exakt vad det är för utbud och man vet oftast också vart knallarna står nånstans så det bara är att stolpa dit och köpa det man vill ha. Jag säger inte att Pridefestivalen bara är skit absolut inte och jag håller inte med om att det är som en enda stor orgie i skog och mark runt om, faktum är att jag ALDRIG sett några ha sex när jag vart på pride. Det är bara bullshit. Jag vet många som är förväntansfulla för att det är första gången dom är där, dom får beblanda sig med folk som är där av samma anledning. Finns många som släpper loss den veckan som annars aldrig visar det öppet. I 51 veckor av 52 lider dom i det tysta för att inte våga stöta sig med nån, inte vågar berätta för nån. Ju närmare Tantolunden du kommer desto mer glada och "annorlunda" personer träffar du på. Dom ler med hela ansiktet, dom har väntat på att få visa vilka dom egentligen är. Det är en fröjd att se alla transor gå omkring i kläderna som dom annars har på sig i smyg hemma där ingen ser.

Det är synd att det ska vara på det viset. Att alla inte till 100% kan visa vilka dom är, visa öppet sin kärlek till en annan människa. Att vara homo eller bs betyder inte bara sexualitet. Vi är precis som vilka människor som helst bara att vi har känslor för någon av samma kön. Respektera att det finns människor av alla de slag och låt dom få vara exakt den dom vill vara.

All ömsesidig kärlek är BRA kärlek!





Kommentarer
Postat av: Angelica

Bra skrivet. :)

2009-07-31 @ 11:52:22
URL: http://cockblocker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback