Välkommen till mitt 180årskalas

Hur gamla vill ni bli? Vill ni överleva era barn och barnbarn? Det kanske kan bli verklighet i framtiden vem vet? Forskarna har testat ny substans på möss och förlängt deras liv med mellan 28-38 % vilket motsvarar 60 år för en människa. Vilka ska man då bjuda på sitt 180årskalas? Ja om man nu i vanliga fall skulle leva tills man var 120 år som är den maximala livslängden för en person i dag. Jag vill då rakt inte bli så gammal men sen behöver man ju heller inte använda sig av den substansen om den nu kommer funka för människor vill säga. Det är väl helt upp till var och en. Det bästa är nog ändå att leva ett sunt och hälsosamt liv med kaninmat och låta bli giftpinnarna, dricka måttliga mängder av alkohol och motionera så gott det går. Men vem vet, alla kanske tar den här substansen om 20 år, hur ska då pensionen räcka till alla? Måste politikerna höja pensionsåldern till 100 år? Vem vet, framtiden får utvisa det hela. Jag vill iallafall INTE överleva min dotter och hennes barn!

Mer kan ni läsa om det hela här

Kommentarer
Postat av: BajsMalin´s Oseriösa

Ja! Det måste jag göra! Jag som har tinnitus vet ju vad jobbigt de lär få det!



På ett sätt vill man ju leva tills man är typ 180 år, men med närmre eftertanke, hur kommer då hälsan att se ut? Man kommer nog inte må något vidare bra, tänk bara vilka svårigheter med leder och liknande..

2009-07-09 @ 15:37:21
URL: http://deafeem.blogg.se/
Postat av: Frogprincess

Varför kan inte människan bara låta naturen ha sin gång? Varför är vi så rädda för att dö?

2009-07-09 @ 19:37:10
URL: http://www.metrobloggen.se/frogprincess

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback