Äntligen en Endoskopiundersökning

Häromdagen fick jag äntligen tid för en ny Endoskopiundersökning. Jag pratade med en sköterska för ett tag sen som var rätt förbannad och inte bara hon utan hela vården! Regeringen hade bestämt att gamla patienter med Ulcerös Kolit ska vänta och släppa fram dom nya patienterna. Det är här det är så jävla fel. Vi som haft den länge (jag har haft den i 24 år) har ju större risk att tex få cancer och annat än en ny patient som är i förstadiet. Det är alltså regeringen som har bestämt detta trots läkarkårens alla protester. Vansinne! Men nu äntligen då har jag fått en remiss till sjukhuset. Den är inte kul att göra, har skrivit om den i ett tidigare inlägg. Att dricka 4 liter lavemang kvällen innan är nog bland det värsta jag nånsin kommer uppleva i mitt liv. Förr tryckte man ju upp små plastflaskor i häcken och tryckte till men nehe då, nu ska dom pina patienten ordentligt. Det smakar fan! 13 Juli ska jag iallafall göra undersökningen och hoppas då att dom inte hittar nåt. Jag greppar tag i alla möjliga möjligheter för att utesluta saker och ting. Jag måste ju få reda på varför jag är så trött jämt. Förresten så borde pappret från min lungröntgen komma idag eller imorrn. Hoppas att även det visar nada.

Jag är hemma idag, jag går ingenstans. Tror att jag har feber idag också men jag orkar inte kolla det.

Kommentarer
Postat av: nillano

Vad är det jag läser. Konstigt att dom kan bestämma något sånt. Mysko!

Hoppas det går bra på undersökninge och att det kan tas bra prover. Det är hämskt att dricka laxabornet... jag körde i slutet med suparna, starkare och äkligt men lipper kräkas upp allt.

Trött jämt!? Har du koll på järnvärdet, lite hjärndropp brukar göra susen på "oss" tarmsjuka. Har du kanske redan fått flera gånger!?

Lungröntgen? Har du haft lunginflamation? Blev mycket frågor nu, hoppas det är okej?!

Trevlig torsdag!

Varma hälsnigar Nilla

2009-07-02 @ 09:28:31
URL: http://livetskalevasnu.blogspot.com
Postat av: Anonym

Vad är det jag läser. Konstigt att dom kan bestämma något sånt. Mysko!

Hoppas det går bra på undersökninge och att det kan tas bra prover. Det är hämskt att dricka laxabornet... jag körde i slutet med suparna, starkare och äkligt men lipper kräkas upp allt.

Trött jämt!? Har du koll på järnvärdet, lite hjärndropp brukar göra susen på "oss" tarmsjuka. Har du kanske redan fått flera gånger!?

Lungröntgen? Har du haft lunginflamation? Blev mycket frågor nu, hoppas det är okej?!

Trevlig torsdag!

Varma hälsnigar Nilla

2009-07-02 @ 09:28:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback