Surt sa räven

Jag hade inte somnat än när det ringde på dörren, trodde att det var vaktmästaren som efter en vecka fortfarande inte kommit och fixat mitt gardinstångsfäste som han så slarvigt glömde att fästa ordentligt för 3 månader sen. (Jag anmälde det för en vecka sen). Öppnade dörren och därute står en 2 meter lång flaggstång med ett sletet block framför sig. Han presenterade sig som.. hm det minns jag inte för jag hade fäst blicken på det enorma överbettet karln hade. Han var från comhem visade det sig. Och jag har ju comhem, han bad om att få komma in och jag tuggandes på en macka bjöd in honom.
-Jag ser att du har comhem, säger flaggstången.
-Ja, detta är ju ett comhemhus, tuggar jag vidare
-Jag hade det på förra stället jag bodde på också, i 8 år, fortsatte jag.
-Jaha okej, säger flaggstången och glor på mitt modem som står i vardagsrummet men datorn står i ena sovrummet och han fortsätter. Vad är det där för grejer du har där? Ett modem? frågar han trevande och släpande.
-Ja, det är ett modem från Bredbandsbolaget, säger jag lite retligt.
-Varför har du inte modem från Comhem? frågar han hoppfullt och hoppas säkert få mig att ändra internetleverantör.
-Dels för att jag inte får ha internet via er och sen så krånglade det så mycket, retas jag ännu mer och har nu lyckats tugga ur men har brödsmulor runt hela käften.
-Jaha, men du vet att du kan få det om du betalar för ett halvår i taget, säger han ännu mer hoppfull.
-Jag har inte dom pengarna och jag är jättenöjd med Bredbandsbolaget, inget att klaga på alls där, säger jag och tittar på hans framtänder som ser ut att vilja krypa in i käften men att det inte går.
-Jaha men du hade bredband från comhem förut?
-Japp men det var min dotter som stod för det och nu har hon flyttat hemifrån och tagit med sig det.
-Va taskigt, säger han och tittar upp mot väggen där jag har två foton på min dotter och han fortsätter.
-Är det din dotter på väggen där? frågar han och pekar med ett av de smalaste finger jag sett tror jag.
-Ja det är det, svarar jag och undrar vad som komma skall nu.
-Okej, tittar du mycket på tv? frågar han hoppfullt igen i tron om att kanske få sälja nånting iallafall.
-Näe, jag tittar inte så mycket, det kan gå flera dagar utan att jag ens sätter på den, svarar jag sanningsenligt och fortsätter.
-Jag är nöjd med det jag har och har inte råd heller att slänga ut mer pengar på fler kanaler.
-Nähä, svarar han nu mindre hoppfullt men fortsätter.
-Men du har fast telefoni genom BB med då?
-Näe jag har ingen fast telefon, jag har bara mobil, det kostar mer med fast telefon idag än det gör med mobil.
-Vad har du för mobilabbonemang då om det är så billigt? Frågar han kritiskt.
-Jag har kontantkort, svarar jag och undrar om han inte snart fattar att här har han inget att hämta.
-Hur mycket laddar du på i månaden då?
-75kr i månaden och det klarar jag mig på, svarar jag och börjar sopa upp brödsmulorna från bordet.
-Jaha då ringer du inte mycket, säger han och skrattar.
-Man ringer ju nästan gratis till andra comviqanvändare så det behövs inte mer än så.
Leendet försvann och han frågar efter en penna. Tar upp blocket och sätter ytterligare ett X på folk som inte köpte nåt. Ska avslöjas att hela sidan var full med massa X. Han tackade för sig och jag stängde dörren.
Inte lätt att vara försäljare idag!

Kommentarer
Postat av: mammatezzan

japp jag såg :)

2009-03-26 @ 15:37:06
URL: http://alexandraochlukasmamma.blogg.se/
Postat av: Sill-Britt

Nää! När jag kommit till slutet tyckte jag faktiskt synd om honom..

2009-03-26 @ 17:14:40
URL: http://www.metrobloggen.se/babiantuttar
Postat av: Malin´s Humorblogg

Aldrig! Muahahaaaa

2009-03-27 @ 00:10:47
URL: http://deafeem.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jo, nån slags påsar var det också, men allt mosades in i samma skåp och när man öppnade slog en vägg av ångor mot en. s 17 stinkande påsar, dessutom i ett gammalt träskåp.

2009-03-27 @ 08:11:19
Postat av: Sill-Britt

Åh, slarvig jag är! Det var jag som lämnade föregående kommentar.

2009-03-27 @ 08:12:30
URL: http://www.metrobloggen.se/babiantuttar
Postat av: Sill-Britt

Åh stackars! Att missa högstadiejympan kan inte vara roligt. s Jag var för konstig för att skolka, noll pokerfejs- hade aldrig funkat.

2009-03-27 @ 08:25:17
URL: http://www.metrobloggen.se/babiantuttar
Postat av: LadyInBlack

Ja det är aldrig enkelt att vara en försäljare på resande fot. Mycket skit de får stå ut med;). Jag gillar väl inte heller dem, för det blir alltid så krystat och svårt att säga nej rakt i ansiktet på dem. Men har lärt mig att de gör bara sitt jobb, de tjänar sitt dagliga uppehälle på detta så jag kan väl ställa upp och lyssna i alla fall. Så har de i alla fall fått ett besök i sin statistik...s

2009-03-27 @ 11:26:33
URL: http://www.metrobloggen.se/ladyinblack

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback