Torka skit och höra samma visa 511 gånger om dan

Fick just sms av min dotter:
-"Jag blev inkallad till chefen nyss". Inget mer, bara det.  Hon praktiserar på ett äldreboende för senildementa sen 2 veckor tbx och trivs jättebra så jag fick en klump i halsen. Vad har människan gjort nu? Spolat ner Gretas löständer i toaletten? Klämt Bertils pillelille i gylfen? Tappat Sigrid i golvet? Många tankar for förbi och jag smsade lika kort tbx
-"Varför det?"
Efter 3 minuter kommer ett andra sms:
-"Sommarjobb hela jävla sommarn! Fan vad glad jag är! :D".. jag grattade naturligtvis men kunde inte låta bli att fråga vad lönen var, vad är det i timmen på att torka skit och höra samma visa 511 gånger om dan?. Det har gått en halvtimme nu. Hoppas att hon inte gick in till chefen och frågade om lönen. För det gör man väl inte? Eller?


Tillägg: Fick ett sms till till slut där det stod att hon inte har nån aning om lönen och att det inte är heltid men med helg och obtillägg så blir det iallafall bättre än hon får från CSN. Gött!


Obs! Namnen är fingrerade, har ingen aning om vad dom heter egentligen.

Kommentarer
Postat av: Fröken Sparsmart

Grattis till dotterns sommarjobb!!!

2009-03-31 @ 15:49:08
URL: http://www.metrobloggen.se/sparsmart
Postat av: Sill-Britt

Åh, jag var otydlig (igen!). Jag svarade på ett sånt där spam-mejl där de försöker lura pengar av en. s

2009-03-31 @ 16:36:49
URL: http://www.metrobloggen.se/babiantuttar
Postat av: Sill-Britt

Haha, ingen aning! Jag får sjukt mycket sånt till Babiantuttarmejlen så jag brukar inte bry mig. Det mesta hamnar i skräppostmappen.

Jag har hört att man inte ens ska svara, då vet de att det är en existerande mejladress. Man kan markera och anmäla såna som "spam/scam" på hotmailen, så ibland gör jag det. Vete katten hur mycket det hjälper.

2009-03-31 @ 16:41:36
URL: http://www.metrobloggen.se/babiantuttar
Postat av: annika M-Gräddnos

Säger också grattis till "doteras" sommarjobb, men jag blev lite lessen iögat efter din beskrivning av just mitt arbete som uska på ett demensboende:(



Torka skit är det minsta man gör och tänk på att vi är till för att hjälpa dom med det dom inte kan göra själv, om det är att torka Skit!:)



26 år i yrket har jag och ångrar inte en sekund att jag valde detta!

2009-03-31 @ 22:23:27
URL: http://123minsida.se/lillamy
Postat av: annika M-Gräddnos

Jag förlåter dig gärna:)



Man måste kunna skämta om nästan allt, men om vi ska få upp våra löner och se till att just åldringsvård blir ett intressant och åtråvärt yrke, så måste vi verkligen prata väl om jobbet!



Hoppas din dotter kommer att trivas och kanske t o m stanna inom yrket..

Jag är inte lessen av mig några längre stunder, bara så du vet:)

2009-04-01 @ 09:22:01
URL: http://123minsida.se/lillamy

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback