Ska ha mitt håriga lilla barnbarn hela helgen

Ikväll kommer då mitt håriga lilla barnbarn, ja det enda barnbarnet min dotter har givit mig än så länge. Igår pratade min dotter om att vilja skaffa barn, jesus, hennes pojkvän fyller 19 om en månad, låt honom leka av sig lite först för sjutton. Jag vill att min dotter ska ha ett fast jobb så hon inte står där i ekonomisk kris när barnet är så pass stort att hon måste ut i arbetslivet igen. Är jag verkligen redo för ett barnbarn? Som mormor vill man ju skämma bort sitt första barnbarn eller iallafall kunna köpa lite kläder och annat smått och gott. Med min ekonomi så kan jag inte det än på ett tag. Så dom får nog lugna sig tills mormor kommer på ekonomiska fötter först. Ska ta upp det med dom när dom dyker upp sen ;)

Kommentarer
Postat av: Sill-Britt

Jo, det är nog mycket enklare att ha stabil ekonomi när man har barn- samtidigt går det ju inte att gardera sig. Saker kan ändras och så står man där och gör sitt bästa, och fixar det ändå.

En bra mormor är en som tar ungen på en promenad så mamma får sova en timme, lyssnar i telefon när man bölar över såriga bröstvårtor. En som finns där men låter en göra lite egna "misstag", delar med sig av sina erfarenheter när man ber om dem. En som kommer med nybakat när man precis kommit hem från bb och folk tränger sig på. En som älskar.

2009-05-08 @ 17:38:22
URL: http://www.metrobloggen.se/babiantuttar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback