Snål eller ekonomisk?

Äldre kvinna bakom mig i kön till kassörskan: -Vad kostar plastkassarna?
Kassörskan tittar på henne och på dom två olika kassarna, den ena med ICA på och den andra med Hjärt och Lungfonden på:ICA-kassen kostar 1.50 och den andra 2 kr.
Den äldre kvinnan stoppar in kassen med hjärt och lungfonden i pappkartongen igen och lägger ICAkassen på rullbandet och säger lite lågt: Järnspikar att jag glömde tygkassen hemma.

Hon hade inte råd att ge 50 öre till hjärt och lungfonden alltså, snåle fan. Jag vet vem det är och hon jobbar och tjänar inte dåligt.

Kommentarer
Postat av: Malin´s Humorblogg

Vilken kärring!



HAHA! Jaha! Du menade så! Hahaha, ja! Vem vet?

2009-05-14 @ 16:01:49
URL: http://deafeem.blogg.se/
Postat av: Sill-Britt

Oj fan, ja DÅ är man snål!

2009-05-14 @ 16:26:56
Postat av: Anonym

Två rutor? Alltså, alla torkar sig som de vill men det verkar lite mysko att sätta upp rövtorkningsregler till gästerna. Du skulle ha torkat dig på duschdraperiet eller toalettmattan. "Jag tog två rutor men det räckte inte.."

2009-05-14 @ 16:41:38
Postat av: Frogprincess

I det fallet hade det självklart blivit för hjärt och lungfonen. Men för det mesta går pengarna häromkring för kassarna till lokala idrottföreningar och då blir det den billiga kassen. Jag har alltid tygkasse med mig...

2009-05-15 @ 08:01:00
URL: http://www.metrobloggen.se/frogprincess

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback