Bärbar dator?

Jag var hemma hos mina föräldrar och åt mat idag. Det var jättegott och pappa hade stått i köket och lagat den. Karré, potatis och god sås. Till efterätt blev det ananasringar med grädde och en timme senare blev det sandwichvåfflor med jordgubbar och grädde emellan. Så himla gott och nu är jag så fruktansvärt mätt! När jag kommer dit så slår det aldrig fel att jag får fixa lite med deras bärbara dator och idag fick jag även göra så att deras digitala fotoram funkade.

Efter en timme på datorn säger pappas fru

- Den blir ofta varm på sidan här (pekar på vänster kortsida)
Jag: - Det är för att du har laddaren i. Batteriet blir kanske lite överhettat
Pappas fru: -Vadå sladden i? Den sitter ju jämt i. Kan man ta bort den alltså och datorn funkar?
Jag: - Men snälla du, varför tror du att det heter bärbar dator? (Jag tar ur sladden)
Pappas fru: -Jaha sladden har varit i sen jag köpte den för 1 år sen.
Jag: -Inget undra på att batteriet inte är så bra nu då. (såg att batteriet sjönk snabbt)
Pappas fru: - Men jag har ju massa sladdar till den här i bak. (visade sig att hon hade en mus med sladd och sladden till skrivaren i också)
Men om jag vill ta med mig datorn in till vardagsrummet nu då, det går ju inte när jag har en mus med sladd.
Jag: -Musen tar du ju med dig förstår du väl men du får dra ut sladden till skrivaren.
Pappas fru: -Jaha men vad smart! Så man kan alltså ta med den överallt?
Jag: -Ja skaffar du dig dessutom ett mobilt bredband så kan du sitta i sommarstugan och surfa. (Reklam verkar dom aldrig ha sett på sånt här)
Pappas fru: -Men gud så smart!

Ja vad säger man? Jag fick dessutom visa henne hur man ändrar status på msn och hur man lägger in visningsbild. Helt otroligt att hon ens vet hur man sätter på en dator.

Kommentarer
Postat av: Nina

Haha! Exakt samma gör min mamma! Jag orkar inte ens säga nåt om sladden- hon propsar på att den ska sitta i. Idag fick jag hjälpa henne "laga ljudet". Det var avstängt.



Nope, jag lade portionen med lasagne i frysen- i en matlåda. Han är superdålig på att ta med sig matlåda, äter på jobbet ibland, annars proppar han i sig mat hemma före och efter jobbet bara. Hans val, då vi alltid har nån matlåda. s



2009-11-09 @ 02:55:33
URL: http://www.metrobloggen.se/babiantuttar
Postat av: Linda

Hahahaha klockrent =)

2009-11-10 @ 15:15:05
URL: http://www.metrobloggen.se/psykfall

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback