Barnvakt åt Josefine

Igår var jag då barnvakt åt Josefine några timmar. Det händer saker med henne varje gång jag har henne både i handling och tal. Jättekul verkligen. Kl 18 var det Bollibompa och Josefine satt klistrad. Jag gjorde detsamma för att jag nog inte sett på det på säkert 15 år. Hotell Kantarell visade dom. Det var ju så där. Dagens barnprogram är inte mycket att hurra för men vi tittade. Hon satt faktiskt still en hel kvart! Vi åt kladdkaka med grädde. En kladdkaka som säkert inte skulle godkännas som kladdkaka för den kladdade inte alls (Jävla Towe som jag fick receptet av). Det tyckte iallafall Josefine var skitgott. Tom så gott att hon försökte att äta från min tallrik också som var helt ren från smulor. Sen var det dags att sitta vid datorn tyckte hon. Hon gick och satte sig i min kontorsstol och knappade. Det kom upp alla möjliga rutor som jag inte hade en aning om att jag kunde få upp bara genom att trycka på en sketen tangent. Jag frågade Nina (Babiantuttar) om hennes lille son var vaken så vi kunde sätta på cam så dom kunde prata lite. Och så gjorde vi det. Josefine sken upp som en sol när hon såg Ninas son Elvis i rutan och sa att han hette "bebis". Sen knappade hon och knappade och jag blev bortknuffad. Till slut fick hon ett eget tangentbord.

Strax efter 21 åkte hon hem och jag fixade lite. Runt 22.30 kom min dotter som hade varit ute och ätit med ett par kompisar och hennes pojkvän var kvar ett tag till. Vi tittade på utröstningen av Idol och snackade lite skit.

Ja det var min kväll, hur var er?

Nåt ur Bollibompa

 

Josefine äter kladdkaka med grädde

 

och nöjde sig inte bara med sin egen tallrik

 

Så här såg det ut innan vi glupskade i oss

 

Ett tag skulle hon gå hem. Hon tog på sig sina stövlar och en väska och vinkade hej då

 

Här skriver hon med Nina och hennes Elvis

 

Efter att jag blivit bortknuffad 511 gånger fick hon ett eget tangentbord

 

 


Kommentarer
Postat av: Trees

haha okej men choklad med julsmak låter skit så jag tror jag hoppar den haha.

ÅHÅ barnvakt alltså? det låter förjävla roligt. Eller iallafall under den studen du mumsade kladdkaka? Aa bra.



haha, tack klockan e från en marknad i london.

2009-11-07 @ 19:36:00
URL: http://mangofisk.se
Postat av: Doris

Härlig unge !

Nu är jag på nattpass 2:3 och man har fixat datorn så jag kan se Doobidoo = total lycka ler.

Hoppas att du hade det trevligt på festen !

Kramar, Doris

2009-11-08 @ 02:49:46
URL: http://blogg.passagen.se/doje/
Postat av: Tove

Haha, kakan blev misslyckad alltså? det är bara att pröva igen :) jag har misslyckats många gånger..men man ger ju inte upp för det :)

2009-11-29 @ 14:25:13
URL: http://filosofenshorna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback