Nämen

Jag har suttit barnvakt åt Josefine från i förmiddags till nu ikväll. Hon vaknade inte förrän runt 11 i förmiddags, då hade hon sovit i drygt 13 timmar så nåt sovande här var det inte tal om. Det var att jaga katterna, skrika i högan sky (tur mina kristallglas gick sönder när jag skulle flytta annars hade jag haft glassplitter i hela köket nu), lurat Sune att hon hade bajsat 511 gånger. Hon älskar ordet bajs eller basch som hon säger, jag tittade varje gång i blöjan men näe det var falskt alarm alla gånger utom en och det luktade som om hon hade vräkt i sig en gam med tillhörande döda lik i den gamen så jag kunde inte ta fel. Hon gillar min mobil också (hennes pappa har likadan) och hon ville gärna ta den, jag stoppade den i fickan, hon tog upp den och utbrast NÄMEN si sådär 242 gånger eftersom vi höll på att ta ur och i fickan en halvtimme i sträck eller så. "Var är kissen? frågade hon säkert lika många gånger och letade överallt med både bollar och annat för att locka fram dom. När Nogger väl kom fram så var det ett illvrål från Josefine av förtjusning och borta var Nogger på 2 röda igen. Man har liksom aldrig tråkigt men den här lilla människan. Hon är otroligt charmig. Förresten så gillar hon att få vatten i ansiktet så jag tog vattensprutan flera gånger och sprutade och hon gav sig inte förrän hon var plaskblöt och det rann i hela fejjan, så du Carro, göm vattenflaskan för annars lär du få hålla på ett tag tills hon är nöjd ;).

Nykammad och fin efter vattenleken

 

 

Vi hade läst bok...samma 6 gånger

 

Full koncentration när man ska ta på sig skorna


Kommentarer
Postat av: Emmelist

gu va roligt att vara barnvakt :D speciellt då dom e i den åldern ;) antar att du är rätt trött nu då? :P

2009-11-24 @ 23:06:05
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: Linda

De e alltså dig man ska höra av sig till när man behöver en lektant... Tar du emot hundar oxå???

2009-11-25 @ 08:46:09
URL: http://www.metrobloggen.se/psykfall

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback