Risig buske?

Bor du i någon stad eller by med porrigt namn? Varför har man överhuvudtaget döpt dom här ställena för dessa namn? Även om nu Carl-Erik Lundbladh på Dialekt- och ortnamnsarkivet i Lund säger att Porrarp inte har med pök eller gök att göra så finns det väl knappast nån som inte förknippar namnet med sex? Porrarp betyder "Risig buske", som om det nu skulle få en att börja tänka på annat liksom. Jag är väldigt glad att min stad inte har någon som helst förknippning till sex. Mer kan du läsa HÄR

Kommentarer
Postat av: Frogprincess

Nä vårt ortsnamn går inte heller att förknippas med porr. Hur hårt man än försöker...

Sv: Det var en ren tillfällighet att jag såg Ninas bloggnamn där. Jag brukar inte läsa de rutorna så ofta så, tyvärr, har jag aldrig sett ditt namn där heller. Inte mitt heller...

2009-11-14 @ 19:24:34
URL: http://www.metrobloggen.se/frogprincess

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback