Samtal med Mia

Mia skulle ju ha varit hos mig nu men istället ligger hon hemma i maginfluensa stackarn. Jag ringde henne och hörde hur det var med henne.

Mia: - Jag mår så sjukt dåligt, jag kan inte ens äta katrinplommon som sägs vara bra mot magsjuka.
Jag: -Men du lilla älskade vän, det är mot förstoppning man äter det.
Mia: -Näe är det sant? Jag som har ätit en hel påse!
Jag: -Du skojar?! Det är ju fan som laxermedel
Mia: -Varför ordinerar dom inte det när du ska få en kamera i arslet då?
Jag: -Ja det har du fan rätt i, jag ska banne mig ringa och fråga. 4 liter katrinplommon istället vore ju kanon.
Mia: -Ja det svider nog gött i röven det med.
Jag: -Du är så äcklig!
Mia: -Ja man blir som man umgås...men du Sune, nu måste jag fan rusa innan jag har en hel komplott i byxorna!
Jag: -Kompott Mia, kompott! Ja fortsätt du och skit ut dina katrinplommon men akta så du inte får förstoppning!
Där sa hon snabbt hej då och vi la på. Det vore ju bra om man läser sig till vad som ska vara till vad liksom innan man trycker i sig en hel påse som ger motsatt effekt.

Kommentarer
Postat av: EMmelist

hehe ja jag har inte somnat än...så lär inte bli många timmars sömn... :P



vad gjorde du ikväll då?

2009-11-28 @ 03:01:37
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: Emmelist

okej! själv somnade jag strax efter att jag hade skrivit till dig. men killarna ringde aldrig...så vaknade strax efter sju imorse - orolig som fan! Satt och kollade igenom VK och alla tidning/nyhetssidor för att se så ingen olycka hänt :P

2009-11-28 @ 09:52:53
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: Nina

ASG! Hahaha! Hon är säkert inte ens magsjuk, hahaha! Katrinplommon är MYCKET effektivt. Det var så jag fick igång förlossningarna. (Efter flera dagars förvärkar som vägrade komma igång.)



När Elvis skulle födas bestämde jag och sambon dag. Ok, käka katrinplommon imorgon- det sätter fart mot natten, nästa dag hinner svåger o co från Norge träffa barnet. De skulle nämligen åka hem och var mycket ledsna över att missa babyn.



Nästa dag- en fjärdedels påse k-plommon. Toa. En fjärdel- toa (extrema magkramper av bara en fjärdedels påse). Tills påsen var slut. Sedan ett långt bad och så kom sambon hem. Så körde vi färdknäppen och inom 45 minuter var vi på väg mot förlossningen. Som gick på typ en timme. s

2009-11-28 @ 10:23:20
URL: http://www.metrobloggen.se/babiantuttar
Postat av: EMmelist

haha nej det blir det inte. idag blir det fest :D som jag längtat!



missa inte mina tävlingar idag nu vännen! kraaam!

2009-11-28 @ 10:31:33
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: Marina

hej allt bra:)?

Fin blogg btw!

2009-11-28 @ 11:13:14
URL: http://mmarinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback