Dagens middag (igår)

När jag skulle göra lunch igår så blev det inte riktigt som jag hade tänkt mig. Makaroner och en köttbit. Den köttbiten var verkligen välstekt vill jag lova. Jag trodde att jag hade sänkt värmen på den och satte mig framför datorn. 2 minuter senare var den nästintill en kolbit. (plattan stod på 6) Vattnet till makaronerna hade jag glömt att salta så det var näst intill oätligt. Jag åt lite men ville inte ha mer sen. Vid 18 var jag jättehungrig så då gick jag ut i köket och mixade ihop lite saker. Jag hade några stackars potatisar som jag kokade. Tog fram mjölk ur kylen som var en dag gammal men va sjutton, mos mina damer och herrar, mos! Tog fram påsen med ärtor ur frysen och hällde upp några sketna i en skål med varmt vatten. Lät dom tina upp iallafall halvvägs. Orkade inte vänta, lite motstånd måste man ju ha. Slängde in ett sketet baconpaket i micron för att tina upp samtidigt som jag tog fram resten av crabsticksen ur frysen. Dom var stelfrusna men jag delade dom jävlarna och stekte dom samtidigt med baconen (nej det är inte ett finskt efternamn). Gjorde moset med smör och salt (glömde inte saltet den här gången), skrämde slag på katterna då jag satte på elvispen som jag tog med mig när jag flyttade hemifrån -88 , funkar fortfarande finfint fast jag bara kan använda en vispmojäng numera. Det andra hålet har blivit för stort eller va det nu är för fel på skiten. Jaa, mat blev det, gott blev det och det ser la inte riktigt lika äckligt ut som gourmémiddagen häromdagen eller? Sketgott!
Ska ni göra denna utmärkta rätt så se till att ni har tinat upp crabsticksen ordentligt för dom här va frusna i mitten!

Om ni undrar så har jag faktiskt andra tallrikar än dom här men dom här är rätt djupa och jag var hungrig så oja er inte om att det ser mycket ut! Just det, glömde. Det ska vara ketshup till också. Glöm för allt i världen inte det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback