Jävla Försäkringskassan

Ja ingen har väl undgått hur Försäkringskassan inte hinner med alla ärenden och folk får vänta på pengar månad efter månad. Igår fick jag lösenord och skit till Internetkassan för att lägga in mina dagar den vägen eftersom det blev fel när dom skickade ut kassakorten. Jag går in och läser med rött. "Uppgift saknas för närvarande. Du uppbär aktivitetsstöd / har uppburit aktivitetsstöd och kassan måste invänta svar från Försäkringskassan innan uppgift om Aktuell dagpenning kan lämnas." Då har dom alltså inte rapporterat till Akassan detta. Jag slutade där för sjutton den 25 september och kassan har FORTFARANDE inte fått in det. Jävla nötter! Jag ringde till Akassan och fick prata med en snacksalig dam som skulle maila dom och det går iväg över natten (?)så jag hinner alltså inte få pengar nästa vecka som jag hade hoppats på när jag gick in via Internetkassan istället. Försäkringskassan kan ju räkna med att dom inte kommer få medalj detta året iallafall, möjligtvis får dom en inbjudan till årets höjdarkväll för IDIOTER!

Kommentarer
Postat av: Frk F

Alltså, man kan ju bli galen för mindre.

2009-10-16 @ 10:12:00
Postat av: Daniel

Jobbigt!



Mer personal behövs ju. Tycker synd om folk som betalt fackavgift i tiotals år och betalat stora summor pengar som slukas fort som vinden av kassan.. sen när de är i behov av hjälp tillbaka från kassan.. ja.. då dröjer det månader och socialen är ett faktum.

2009-10-16 @ 13:44:27
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback