Handling och bjuden på pizzeria

Så kom då mina föräldrar. Skjutsade ut mig till Willys så jag fick gå där och strosa för mig själv. Det var jag och några bonnfamiljer. Hur jag visste att dom var från landet? Tja, på kepsarna stod det Lantmännen och på stövlarna var det nog inte bara lera. En halvtimme senare var jag klar, exakt på utsatt tid då mina föräldrar skulle komma och hämta mig (dom var på färgaffärn), ringer pappa:

Jag: - Hej, jag är klar nu! Kommer ni?
Pappa: - Va? Är du klar redan?!
Jag: - Eh, ja vi sa ju en halvtimme eller hur?
Pappa: - Ja men vi är inte riktigt klara än.
Jag: - Nähe men jag står här iallafall.
Vi sa hej då och jag satte mig ner och väntade...och väntade...och väntade..efter en halvtimme kommer dom och har ändå inte hunnit med hälften. Nåja, dom följde med upp på kaffe som dom sen fick ta med sig hem för varken jag eller nån jag känner direkt dricker det heller. Jag fick en påse kantareller av dom, SÅ gott.


Runt 16.30 bjöd Carro mig på pizzeria. Hennes karl är i Gislaved i helgen för att glo på den där runda pucken ni vet som en jävla massa folk jagar och slänger sig tom handlöst mot en annan för att få tag på. Josefine säger SKÅL (eller nåt liknande) och då måste vi skåla med vad vi än dricker. Det var iallafall väldigt gott för hade jag fått mat en timme senare så hade jag nog ätit upp kantarellerna orensade! Tack snälla Carro för maten. Det hade du gjort bra.
Nu kanske ni undrar varför alltid bara Josefine är med på kort och inte hennes föräldrar. Har hon inga? Jo det har hon. Mamma Carro och pappa Magnus men dom är inga linslusar som sin dotter och vill därför inte vara med på kort (tråkmånsar).

Här är en del av dom orensade kantarellerna

 

Jag var utanför pizzerian lite tidigare så jag fick syn på den här lappen i butiken brevid. Visst är det generöst? HELA 10 %!

 

Trots att Josefine fick en halv burk Risotto med Kyckling (som smakar nada) så ville hon ha pizzakanter

 

Jag tog kebabrulle utan Pipparronny men med majs och sparris istället

 

På väg hem igen, i en sele som är omöjlig att komma ur!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback