Iza by night

Iza är 1 år och 2 månader. Det innebär att hon fortfarande är lekfull... dygnet runt! Kl 3 inatt vaknade jag av att Iza nafsade i mina fötter (dom var utanför täcket), jag drog in dom och somnade om. 10 minuter senare vaknade jag av att hon lekte Spindelmannen under sängen på ribborna, jag drog näven rätt i madrassen för att tro att hon skulle skrämmas av det och somnade om. En timme senare hade hon kommit dragandes från köket upp i sängen med sitt "metspö" dvs en pinne med fjädrar på längst ut men som jag även knytit ett skosnöre om för att få det lite roligare. Den la hon rätt över ansiktet på mig i tron om att det var playtime. Jag vaknade, kastade ner den på golvet och somnade om. En kvart senare vaknar jag återigen av att hon verkar ha fått syn på nåt på väggen. Det är kolsvart i hela lägenheten och jag ser inte ett skvatt men det gör hon och illvrålar (Hon är kastrerad). Nu börjar jag känna paniken stiga eftersom jag ska upp 5.45 och min blåsa gör sig påmind så jag går upp. Vid det här laget har Iza ställt sig vid balkongdörren till vänster om mitt sovrum. Hon hör mina fotsteg och japp.. slänger sig handlöst mot mina fötter och nafsar, där kunde jag bara ha öppnat balkongdörren, slängt ut kattskrället, stängt dörrn och gått vidare men jag hejdade mig (det står en fin bil nedanför på gatan). Jag tar tag i henne och stänger in henne i sovrummet så jag åtminstone kan få tömma blåsan ifred! När jag kom tillbaka till sovrummet så ligger hon och sover medan jag var rätt så pigg suck. Det gick inte att somna om så det var bara att ligga och läsa tills jag skulle upp.
Jag hade tänkt att skaffa en kompis till henne men jag tror jag avstår för får jag två Spindelmannen under min säng så hoppar jag ut själv genom fönstret!

Kommentarer
Postat av: mammatezzan

haha, rolig kisse =)

2009-09-19 @ 00:01:49
URL: http://alexandraochlukasmamma.blogg.se/
Postat av: Doris/doje

Så roligt ni har det på nätterna då ;0), jag är så taskig att jag stänger inne mina i "deras" rum på nätterna.

Ha en bra helg !

Kramar, Doris

2009-09-19 @ 11:08:33
URL: http://blogg.passagen.se/doje/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback