Långpromenad

Imorse runt 9 stack jag ut på en långpromenad, det var det som var tänkt iallafall. Eftersom jag har två fötter som gör nåt grymt ont om jag går för långt och för fort så tänkte jag att jag skulle ta med cykeln ifall jag inte kan ta mig hem om det gör för ont. Sagt och gjort. Jag fick ont redan 100 meter från min lägenhet men jag gick ändå. Gick in på bageriet och köpte mig bröd som var bakat inatt, gick in i en stor park och njöt av allt det gröngula överallt. Hösten är här mina vänner. Nån idiot här i stan verkar tro att vi har Göteborgs universitet här, det stämmer inte alls. Vi bor MÅNGA mil därifrån! Mitt i denna vackra park har dom då slagit upp ett stort fult fängelse. Ja huset har funnits där i många många år men stod tomt innan dom fick för sig att min lilla stad ska ha ett TREDJE fängelse också. Jag gick vidare in i parken och kom då till vår Isstadio bakvägen. Där på baksidan fick jag en snilleblixt. Vårt ishockeylag halkade ner från Allsvenskan till Div 1 igen förra året eller om det var i våras, minns inte riktigt. Där bakom stod det iallafall en ganska skräckinjagande figur som dessutom hade snorren utanför. Kan dom inte ha den killen i mål hela div1? Vilken kille vill komma i närheten av en annan kille som har ståfräs utan att vara rädd för att bli kallad bög? Dom skulle ju snabbt som attan komma upp i eliten för fan ju. Ingen skulle vilja komma i närheten!

Denna skylt med en pil har vi in till parken

 

Ett fängelse inne i parken, ett dagis ligger bakom det, smart?

 

Den ultimata målvakten för att komma till eliten?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback