Brrr

Solen skiner och helvete vad kallt det är. Iallafall i skuggan. Utanför på gatan står det en gubbe med uppfälld motorhuv och verkar inte riktigt få tyst på sitt larm. Det sätter igång lite då och då och gubben blir mer och mer frustrerad, det jag är mest rädd för är att han ska få olja på sin vita skjorta eller den fina slipsen. Eller näe det är jag ju inte. Det hade varit skitkul om han fick det. Elak? Jag? Yeeeeeeees!


Jag öppnade balkongdörren, ut flög Nogger och jag sa att vi snart skulle stänga igen. Efter en halvtimme gick jag just för att stänga den. Nogger låg på stolen. Jag sa att hon skulle gå in, hon vände sig om, spärrade ögonen i mig och öppnade käften:

-Men du matte, ta en jävla fart och släng dig i väggen snälla.

Hon låg kvar och slöt ögonen.

-Du Nogger, jag stänger dörren nu med eller utan att du är innanför här.

Hon vände sig sakta om och svarade uppkäftigt:

-Gör du det, då vet du, DÅ kan inte jag ansvara på mina handlingar.

Jag tittade på henne:

-Hotar du mig Nogger? För då stänger jag nu och öppnar aldrig mer.

Hon tittar på mig och ler:

-Vet du hur klor på en fönsterruta låter? Det lär du få veta var så säker.

-Men kom in nu snälla, det är svinkallt.

Jag tog tag i henne, hon klängde sig fast med tassarna runt stolsbenet, skrek rätt ut att jag misshandlade henne, jag tog med både henne och stolen in.

Hon tog på sig mockasinerna och låste upp dörren ut.

-Och vart hade du tänkt att ta vägen då? Sa jag och såg förvånat på henne.

Hon vrålade tillbaka:

-Ner till Ica, sätta upp en lapp där det står att en katt är bortsprungen, sen går jag fram och tillbaka utanför Ica och hoppas på att få komma till ett annat hem.

-Till ett annat hem? Vet du vad som händer om det står bortsprungen? Jo då hittar nån dig och hör av sig till mig och ger dig tillbaka.

Nogger stänger dörren med en smäll och skriker:

-DAMN!

2-0 till mig.




Kommentarer
Postat av: JESSI FOX - NY TÄVLING IGÅNG!

hahaha.. altså jag menade bilden på henne, inte teckningen hon hade gjort.

2010-08-31 @ 10:03:13
URL: http://jessiljungkvist.blogg.se/
Postat av: Emmelist

haha. stackars nogger. jag står på noggers sida :D

2010-08-31 @ 10:59:16
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: Emmelist

haha. ozzy sitter då med arslet platsat på halva mitt tangentbord. jävla fetto.

2010-08-31 @ 11:11:08
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: JESSI FOX - NY TÄVLING IGÅNG!

Hahahaha, det är mozzarella ditt nöt!



Jag behöver fan glasögon, men den där likheten gick inte att undgå..

2010-08-31 @ 11:35:13
URL: http://jessiljungkvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback