Hösten är här

Jag öppnade balkongdörren i shorts och en förjävla kall vind smekte mina ben. Nogger gick ut men jag hörde henne svära och vände om igen. Ja, hösten är här gott folk. Borta är den ljumna vinden som vanligtvis brukar vara behaglig, idag fryser den mitt blod till is, ger mig tuttfräs och får mig att motvilligt ta på mig strumpor som jag annars inte har hemma.

Nogger öppnade garderoben och slängde ut allt som fanns och utbrast:

-Men va fan! Vart är dom?!

Jag rusade till hallen och undrade vad fan hon höll på med.

-Men var är mockasinerna?!

Jag tittade på henne och svarade sen:

-Ja men dom är ju för små för dig nu och dessutom, minns du inte förra året då du hade dom på dig och du glömde av det. Skulle svira in på parketten i vardagsrummet och det tog tvärstopp direkt och hamnade med huvudet före i blomkrukan på golvet?

Iza kom ut från sovrummet och skrattade:

-DET minns jag! Du såg ut som en jordekorre hela du. Det var humor.

Noggers ögon smalnade men sa inget.


1-0 till Iza.




Kommentarer
Postat av: E L I N

Hahaha mockasiner!! ser det framför mig Tack för dagens första skratt!



Ja visst fasen är vädret hemskt nu?! Här i Göteborg är det full storm! Det var likadant igår... Regn och storm...



Inatt plockade jag fram duntäcket igen... Vi har sovit utan hela sommaren.. Nu är det höst...

2010-08-25 @ 10:48:18
URL: http://vanillacupcakes.blogg.se/
Postat av: Malin

Hahahha!...



2010-08-25 @ 21:48:10
URL: http://dahlian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback