Vilken dålig uppläsare

I våras läste jag Lars Bill Lundholms tre böcker "Östermalmsmorden, Södermalmsmorden och Kungsholmsmorden". Den sista boken Gamla Stanmorden har jag som ljudbok efter att jag fick upp ögon för just ljudböcker.

Uppläsaren av den här boken är Bosse Löthen och herregud så dålig han är. Visst han är inte så kass att man somnar men karaktärerna i boken verkar vara några som är tagna ur en humortidning. En karaktär låter som han ständigt är skitnödig, en annan låter som han rökt 4 paket cigg per dag, en tredje är en som ska vara en kvinna men han får det till att låta som det är en skolflicka i den lägre klassen. Det är inlevelse i uppläsandet men det är både uttal och meningar som man riktigt vet att det är fel uppläst. En av dom sämsta jag hört faktiskt och jag har hört många ljudböcker. Katarina Ewerlöf är ju min favorit för hon gör det jävligt bra och vet hur man läser.

Jag måste nog ta och köpa boken för att få den rätta feelingen. För snart stänger jag av helt och hållet.



Kommentarer
Postat av: Gealach

Jag blir tokig när uppläsarna förstör, jag är som är ljudboksknarkare. Har slutat lyssna på flera stycken som jag tyckt verkat bra, bara för att jag inte klarat av rösten. Snacka om att förstöra!

Dessutom verkar de inte ha läst igenom boken i förväg eller fått hjälp med ord de inte klarar att uttala. I den jag lyssnar på nu finns ett par citat på engelska, och killen som läser har riktigt uselt uttal, vilket får det att klia i mig...

2010-08-30 @ 07:06:48
URL: http://gealach.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback