Dag 15 - Mina drömmar

Igår hoppade jag med flit över dagens tema, det var "Vad hade jag på mig idag?" Det var lite tvetydigt och kändes samma som, "Det här hade jag på mig idag".

Den här är också tvetydig, mina framtidsdrömmar? Eller drömmar jag drömmer på nätterna? Jag tolkar det som mina framtidsdrömmar.

Jag har varit arbetslös i lite mer än 2 år, jag har haft praktik i 4 månader i allt detta men fick ju samma pengar som när jag stämplade, dvs inte mycket pengar att tala om. Man lär sig att hantera pengar därefter men det är ju inget kul att aldrig kunna köpa nåt till sig själv såklart så min stora dröm är ju då att få ett fast arbete eller ett arbete med riktig lön och så kanske det blir till våren vem vet. När man kommer i samma situation som mig så har man inte överväldiga drömmar utan det där lilla som skulle göra mig lycklig, som ett jobb då, som att få lön, att kunna få gå och shoppa som alla andra verkar göra utan att känna ångest över att ha gjort av med för mycket pengar. Att slippa ligga på nätterna och vara orolig över att pengarna inte ska räcka månaden ut. Det är min dröm.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback