Dag 3 - mina föräldrar




Ja som jag skrev i ett inlägg så är ju min riktiga mamma död. Min pappa träffade sin nuvarande fru bara 5 månader efter hon hade gått bort. Det kan tyckas vara väldigt snabbt jobbat och det har folk också tyckt men i alla fall, dom har ju i alla fall hängt ihop sen dess och inte vill man väl att en förälder ska lida och sörja ihjäl sig, min mamma är ju inte glömd bara för det.

Pappas fru var 28 år när hon helt plötsligt fick en helt ny familj att ta hand om dessutom kände dom varann lite sen förut eftersom hans nya bodde i trappuppgången bredvid så i början sprang vi i gången i källaren mellan lägenheterna. Efter ett år bestämde dom sig för att köpa ett hus så vi flyttade till vad vi tyckte då, ett gigantiskt hus med rätt liten trädgård eftersom vi barn var vana vid den enorma gräsplätt på gården där vi kom ifrån.

Pappas fru har aldrig gjort skillnad på hennes son och oss töser som inte var hennes, det har aldrig varit dina barn och min son utan alltid VÅRA barn och vi kunde nog inte fått det bättre även om hon ibland hade lite gammaldags uppfostran. Nu är det så att jag har visserligen världens bästa pappa, höjde sällan rösten förutom när syrran stoppade ner sin macka i mitt juiceglas och jag skrek i högan sky på pappa, han klampade upp för trappan, röd som en pion i ansiktet och skrek att det minsann fick vara nog nu! Han stod och stekte pannkaka i köket och hade en stekspade i aluminium som han kastade i golvet så den böjde sig, det tyckte jag och syrran var skitkul så då skrattade vi istället annars är han lite av en mes faktiskt. Han nekade sällan mig pengar när jag var yngre och i tonåren, han var för snäll helt enkelt. Jag har haft en bra uppväxt trots allt men jag tänker ibland på hur det kunnat ha varit om mamma fortfarande var i livet.

Två månader efter min dotter föddes gifte dom sig, ja en del väntar i flera hundra år med att gifta sig tydligen och händer det inget så lär dom vara gifta tills den där Sankte Per säger att nu är det dags att bli insläppt.



Kommentarer
Postat av: Linda2

Tack för att du delar med dig och berättar om

dina fina föräldrar.

Inte var det fel heller om han träffade någon.

Folk har så mycket kommentarer om att det ska

vara si och så, men det har dom inte med att

göra. Jag tycker det var helt rätt. Misstänker

att det är din nuvarande Mamma som är på bilden

och så söt hon är. Din pappa ser så go ut,

synd att han är upptagen :)

Ligger här och väntar på rapport från Securitas.

Vi är inte hemma och inbrottslarmet gick igång.

Så jag ligger här och väntar på rapport.

Då gick jag genast in hit för att skinga tankarna

lite. Klockan är 04.58 så nu är jag inte så kaxig.

Tack för att du finns Sune. Bästa stället att

gå in då man är helt hysterisk. Kram på dig !

2010-12-08 @ 05:01:08
Postat av: Sune...the girl

Sv till Linda2 egentligen Anette: Japp det är hon annars hade jag nog inte tagit just det kortet ;).

Men hallå hur gick det då? Har det varit inbrott eller?? Vill veta. Varsågod och tack för alla roliga kommentarer :) Kram

2010-12-08 @ 10:36:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback