Dag 5 - vad är kärlek?

Kärlek för mig kan vara så mycket. Inte bara för den man håller kär utan även kärlek till vänner, familj, mina katter och även saker.

Kärlek är när Iza kommer och lägger sig tätt intill mig, lägger sitt huvud på min arm, tittar på mig och ler vilket händer VARJE gång jag tittar på film, hon kan sträcka ut sin tass och liksom smeka min kind eller bara nudda den, det är kärlek det!

Kärlek är när man märker att man tar till sig det lilla extra som inte alls behöver betyda så jättemycket egentligen. Minns en gång när jag stod och jobbade och egentligen var jättestressad och hatade jobbet just då bara för det då mobilen ringde och i andra ändan var det då min dåvarande flickvän som enbart ringde bara för att säga att hon älskade mig och inget annat. Det där gjorde resten av kvällen, jobbet gick lättare och jag kunde le i allt elände som skedde runt omkring mig. Det kom liksom i rätt ögonblick på något sätt.

Kärlek är när första flaskan julmust är till min ägo tex, jag älskar verkligen julmust, ja samma med påskmust då förstås.

Det behövs så lite för att kärleken inom mig ska träda fram och det är en gåva att kunna känna kärlek, det är inte alla på vår jord som har fått den gåvan tyvärr.


Ja det var väl allt för nu.





Kommentarer
Postat av: Linda

Helt rätt Sune. Kärlek är så många saker.

2010-12-06 @ 09:57:52
URL: http://www.linda.mustica.se
Postat av: Anette

Min stora kärlek är mina 3 katter och 2 hundar,

golden och labbe. När tårarna trillar så kommer

golden direkt och kramas, pussas och vill trösta

mig. Han är så go. Labben skiter i det fullstän-

digt, han ligger kvar och flummar under köks-

bordet. Kommer bara frivilligt om jag ligger

i sängen och prasslar med något, då passar det

minsann att komma ! Men han är lika go fö det

min mumrick eller hur det stavas.

Kissemissen Mulle kommer till sängkanten och

skriker på mig om han är hungrig. Rör jag

på mig springer han tillbaka till matskålen

med svansen rakt upp i vädret. Var det som

så att jag stånkandes skulle vända mig om i

sängen så kommer han tillbaka och då är han

förbannad för att han kände sig lurad.

Så det är väl bara att vanka sig upp.

Tyvärr är han 15 år och börjar bli tufsig

i pälsen och börjar bli svag i benen och

ramlar ner från köksbordet med jämna mellanrum,jisses vad han skriker och skränar

äv ilska då. Hans syster däremot är pigg som

en kattunge. Har jag en stol vid kakelugnen

så står hon där och trampar och trampar

och hoppar upp längst upp trots att det

bara är 1 dm till taket och mellan de där

grejsimojsen längst upp. När hon kommer

ner har hon med sig allt damm och allt annat

som ligger däremot. Gör inget, bara hon

mår bra. Jisses, det blev långt det här,

nu blir jag väl portad......

2010-12-08 @ 10:39:06
Postat av: Sune...the girl

Sv:Duuu Anette nu vet jag vad du kan göra när du inte kan sova.. skaffa dig en blogg för sjutton! Du skriver ju på ett sånt roligt sätt att du snart kan konkurrera ut mig ;). Och näe du är inte portad alls. Gillar när du kommenterar ju :)

2010-12-08 @ 10:42:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback