Det borde vara långt straff på sånt här

Man kan onekligen inte ha varken hjärta eller hjärna när man lämnar två små hundvalpar att dö i en snödriva det är helt klart. Hur i helvete kan man bara överge två små individer på det här sättet, hur tänker man? Hur kan man bara gå därifrån och veta att dessa två små hundar kommer att plågas i timmar och sen frysa ihjäl. Sover man gott då?
Det är för mig väldigt obegripligt. Dom hade tur att det kom en kvinna förbi och hörde deras hjärtskärande pipande som ett rop på hjälp.

Hundarna var antagligen importerade från utlandet eftersom deras svansar var kuperade vilket är förbjudet att göra i Sverige. Kanske köparna ångrade sig och dom som sålde dom visste att dom kunde råka i knipa om det kom fram att det var importerade hundar vars svansar hade kuperats. Fruktansvärt i varje fall, man gör inte så här.
Kan man annat än att bli varm i hjärtat av deras ögon? Jag blir det i alla fall.
Nu ska dom undersökas så dom inte bär på smittsamma sjukdomar och sen väntar det nya hem.




Kommentarer
Postat av: nöbollen

JAG BLIR VANSINNIG!!!!!!SLÅ AV DOM JÄVLARNA KNÄSKÅLARNA OCH TVINGA DOM ÄTA SIN EGNA SKIT,SLIT AV DOM KLÄDERNA Å UT MED DOM I EN SNÖDRIVA,SKÄR AV DOM KUKEN ELR SY IGEN RÖVHÅLET PÅ DOM!!!!!

SÅNNA DÄR MÄNNISKOR HAR FÖRBRUKAT SIN RÄTT TILL EXISTENS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2010-12-18 @ 19:07:53
Postat av: Jessi Fox

Människor som gör sånt där förtjänar inte att leva.

2010-12-18 @ 19:12:04
URL: http://jessiljungkvist.blogg.se/
Postat av: Plutten

Men små sötisarna dååå! Hur fan kanen människa göra så?! Jag var på julbord igår och började grina när folk pratade om älgkött och gåslever....det säger väl allt!

2010-12-18 @ 20:19:12
URL: http://tillbakatillnuet.blogg.se/
Postat av: Anette

Tack gode Gud att de blev upphittade.Jag

instämmer med talare nr 1. Gör så och lite

till med dom. Jag hjälper gärna till.

Sådana små gosegosingar som nu tack och lov

tas om hand av kärleksfulla människor.

2010-12-19 @ 18:34:57
Postat av: Anette

Nytt försök, det gick inte fram.

Jag instämmer med talare nr 1. Jag hjälper

gärna till i nämnda sammanhang och lägger

gärna till ytterligare några moment.

Tack och lov att underbara människor har hittat

och tagit hand om dessa små gosehundar !

2010-12-19 @ 18:48:05
Postat av: Anette

Jamen, nu helt plötsligt så dyker båda mina

inlägg upp. Men, men, det tillhör mitt sätt

och min tillvaro så det är bara att vara glad

ändå !

2010-12-19 @ 18:50:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback