Det gör mig så ont

Jag har haft en trygg barndom, jag hade aldrig några föräldrar som drack för mycket på julafton, våra julaftnar har varit riktigt mysiga. Visst blev det väl nån whiskey till männen och nåt glas vin till damerna men mer än så var det aldrig, vi råkade aldrig illa ut och vi fick mängder med julklappar.

Tyvärr har inte alla barn fått den tryggheten och känna att julen är barnens högtid och det gör mig så ont! Hur fan kan man utsätta sina barn för detta? Kan man inte hålla sig nykter en enda jävla dag, julafton. Förstår inte föräldrarna att det skadar barnen och inte bara i barndomen utan det håller i sig hela livet ut. Julafton som ska vara ett minne för livet, nåt man berättar glatt för sin kompisar när skolan börjar och traditioner man för vidare till sina egna barn.

Tack och lov känner jag ingen som hade det så när jag var barn, i alla fall inte vad jag tror och hoppas.

Snälla alla föräldrar, ha en vit jul i år, för barnens skull!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback