Har dom ansvariga på kanal 5 inga barn?

Varför spelar pengar in så mycket när kanalerna gör tv? Kan man köpa in vad som helst bara det ger pengar?

I den brittiska dokumentären "Föräldrarfritt" är barn 8-12 år inlåsta i ett hus utan föräldrar i två veckor, ja likt Big Brother. Hur kan man ens utsätta sitt barn för det? Jag skulle inte göra det så man undrar ju hur föräldrar tänker ibland. Nu har jag inte sett programmet och tur är nog det, jag skulle bara bli förbannad. Tack och lov blir det inte en svensk version av det här.

Men bara för att det blev ramaskri hos svenskarna efter den här dokumentären lär nog inte Kanal 5 lägga ner skiten.



Kommentarer
Postat av: Frank Bonnevie

Du behöver ju inte titta på programmet. Själv tycker jag att det skall bli mycket intressant att se mognadsgraden hos 8 åringar. I vilket fall som helst är det föräldrarnas ansvar, knappast kanal 5s som inte producerat utan köpt programmet TVÅ ÅR efterråt. Vill du protestera, gör det mot föräldrarna och Channel 4.

2010-12-30 @ 10:49:26
URL: http://frankbonnevie.blogspot.com
Postat av: Sune...the girl

Sv till Frank: Som jag skrev så har jag inte sett programmet men barn ska få vara barn så länge dom är det och jag är ju inte direkt ensam om att ha såna här åsikter. Kanal 5 har köpt in det..därför tycker väl dom att det är bra.

2010-12-30 @ 10:52:52
Postat av: Frank Bonnevie

Om du tittar på det programmet så skadar ju det inte några barn. Om det är några barns som farit illa, så är det deras föräldrars ansvar, inte Kanal 5s eller ditt.



Jag tror inte att det har skadat några barn.

2010-12-30 @ 11:23:14
URL: http://frankbonnevie.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jag såg programmet med en mycket skeptisk grundinställning men jag håller faktiskt inte med om att det var så hemskt. Det finns ju vuxna på plats hela tiden och barnen hade ju en opt out möjlighet. Dom var ju inte inlåsta. Jag är däremot ganska övertygad om att dom får ett bättre liv när dom kommer ut för deras föräldrar lär förstå dom bättre. Jag tycker det är ett stort problem att föräldrar "alltid tror det bästa" om sina ungar. Efter att ha studerat interaktionen är dom säkert bättre rustade att möta sina barn. (Och ja, jag har egna ungar).


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback