Har min dröm slagit in?

Jösses så många gånger jag har vaknat inatt, eller ja, jag somnade 3.30 och varje timme fram till kl 9 då jag gick upp har jag tittat på mobilen. Inget sms om att Josefine blivit storasyster. Jag somnade om igen, drömde om att det hade blivit bebis, en pojk, en alldeles perfekt liten kille, jag vaknade igen, denna gång var det att det kliade i näsan, stängde av snarkmaskmaskinen, tog bort masken, kliade i näsan och sen somnade jag om, utan mask. Så fort jag vaknade för sista gången det här dygnet gick jag in på Facebook, Magnus hade skrivit att Carro hade fått värkar, inte en timme för tidigt. Då hade dom varit på förlossningen ett dygn utan att det hände nåt speciellt. Såg att det var då 3 timmar sen Magnus skrev. Kanske var det då jag drömde om pojken? I samma stund som det kom ut en bebis med snopp? 

När Josefine föddes var jag på min systerdotters student. I samma stund som min systerdotter öppnade presenterna ringde mobilen, jag ville inte förstöra stunden så jag klickade bort samtalet. Sen fick jag ett sms av Magnus där det stod: "Jaha, passar det inte att svara när man ringer från BB?" Shit! Jag smsade tillbaka att han skulle ringa igen. Då ringde Carro upp och då berättade dom att det blivit en liten flicka - fredagen den 13e är ingen olycksdag för dom, tvärtom. Hon kom två veckor för tidigt. Den här bebisen som är på väg eller har kommit verkar ha lika bråttom. Dom vet att jag väntar på ett sms eller mms, jag fick ett på Josefine bara några timmar efter hon var född. Hoppas jag får det det här gången också. Kom nu lilla bebis, Sune vill snusa på dig.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback