Hos faster

I 10 års tid (jag trodde det var 15) har min faster bakat lussebullar, brödkakor, sockerkaka, småkakor och gjort eget godis och gett till mig runt jul, också i år. Dom kom och hämtade mig, vi åkte hem till dom och fikade (nej inte av mitt julfika för helvete, det är straffbart). Mina föräldrar kom också och det var jättetrevligt. Min faster och hennes man blev faddrar till mig när jag döptes och hon känner väl att hon vill göra nåt extra för mig och det är ju hur gulligt som helst, jag är 41 år liksom men hon kommer fortsätta så länge hon minns hur man bakar säger hon så jag får nog räkna med det i si så där 15 år till kanske.



Jag dricker ju inte kaffe så saften är till mig. Jag tog kortet medan dom andra var i vardagsrummet annars hade dom nog undrat varför jag tog kortet liksom.

Jag fick skumtomtar också i min påse men ve och fasa vad jag avskyr skumtomtar! Pappa sa precis när vi skulle gå att han måste köpa såna för att göra nån julgodis på. Jag kunde såklart inte med att säga det medan faster hörde det men så fort vi satte oss i bilen fick dom påsen innan jag spydde på den.

Det var min eftermiddag. Hur har er varit?



Kommentarer
Postat av: Emmelist

tom cruise?????!!! WTF!?!??! han är ju fulare än stryk! usch! haha

han ser ju ut som fan. hahaha



ja nog har vi olika smak alltid :D

2010-12-17 @ 19:32:14
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: Jess

Skumtomtar som är såååå gott, älskar dom

2010-12-17 @ 20:15:19
URL: http://finest.se/Jess666
Postat av: Anette

Man glömmer alltså detta med att baka när man

är 56....Jag är född 1955 så jag avstår från

kommentarer men var så säker på att jag ska göra

mig (mycket) god vän med Iza och Nogger som

nu ska få kavla upp ärmarna.

Men eftersom det snart är jul så ska jag väl

egentligen lugna mig efter denna kalldusch.

Men å andra sidan, det finns ju tider som

INTE är innan jul. Iza och Nogger, hallå ! !

2010-12-18 @ 10:01:50
Postat av: Sune...the girl

Sv till Anette: Haha min faster är ju 65 så du lär nog inte glömma hur man bakar än du s

2010-12-18 @ 10:03:58
Postat av: Anette

Aha...Nu har jag fattat fel igen.....

Det tillhör visst mitt liv. Men jag har

blivit god vän med Iza och Nogger. Vi har

väääldigt många hemlisar !



2010-12-21 @ 16:48:44
Postat av: Anette

Ps: På tal om skumtomtar....varför heter

det skum ? det är ju i hårschampo och tvätt-

medel ?? Läste på ett ställe vad dessa godis

innehåller, fy vale ! Till toan direkt alla

som vill veta. Det är äcklet själv.

2010-12-21 @ 16:52:13
Postat av: Sune...the girl

Sv till Anette: Det heter skumtomtar för att det är nåt i som man gör till skum först antar jag :)

2010-12-21 @ 17:17:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback