Ser illa

När jag gick från Ewa efter att ha skrivit ut en orderlapp så träffade jag på en tant som bor i min länga. Henne träffade jag på i fredags då hon kom till tvättstugan och förbannade sig över att nån snott hennes påslakan som hängde i torkrummet dagen innan.  Hon hade skrivit en lapp på dörren att tjuven skulle komma tillbaka med det igen. 

Idag kom hon på cykel, ja inte PÅ cykeln men hon ledde den, det var istället för en rullator tydligen. Jag stannade och frågade om hon fått tillbaka sitt påslakan men näe det hade hon ju inte.

"Förbannade lymlar, det kostade ju flera hundra kronor förstår du!" Det var tydligen bredare än till en  90-säng och alldeles nytt, hon hade bara varit uppe i lägenheten en kort stund för att hämta nåt och när hon kom ner så var påslakanet borta. Hon upprepade allt idag som hon sa i fredags sen tittade hon på mig och utbrast: "Ja men dig känner jag ju igen, rasande fin jacka du har och söt är du också, söt och rar tös är du".

Sa jag att hon är ordförande i De blindas förening förresten?



Kommentarer
Postat av: Anette

Så härligt det är med lite komplimanger här

i livet. Det var nog 40 år sedan jag fick

höra något liknande, så njut och var glad !

Och du Sune, det är absolut inget fel på

hennes syn, jag lovar !

2010-12-20 @ 07:38:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback