Snö var det här!

Jag var och hämtade Josefine på dagis idag, nej Carro skulle inte göra nåt, hon är bara höggravid, det ska komma ut en Knut, Sune, Siri eller Sigrid om 3 veckor. Josefine ville visst att Sune skulle hämta henne från dagis igen och vad vore bättre än att hämta henne i snöyra? Tack och lov slutade det när vi kom ut från dagis igen.

Jag fick flashbacks därinne, ja inte på själva dagiset för det är det nyaste i stan men att vara fullt påklädd och ta på en unge som var som en ål i händerna på mig. En tröja, spring in till leksalen, ut ur leksalen, på med "fuskollen", spring till leksalen, ut ur leksalen, Sune dösvett, overall, tumvantar, var är tummarna? Aha där nånstans, va bra, mössa och där slänger sig Josefine raklång på rygg och kräver att jag ska ta på henne kängorna medan hon ligger så. Sure, vi testar vart Sunes gränser går vetja för hon vet ju inte hur Josefine brukar bli påklädd. Det visade sig sen efter att jag pratat med Carro att så brukar hon inte vara. Bra då vet jag det tills nästa gång!

I vagnen skulle hon inte sitta och ett barn som inte vart ute på 5 timmar vill gå själv, inte bara gå själv utan helst slänga sig i snön såklart vad dum jag är. Ja jag visar lite kort i stället.


Ät helst gul snö sa jag till Josefine och det gjorde hon




Sune jag har hittat en julgran! Ja ta med den till mamma så blir hon glad sa jag.




Sen ville hon sitta i vagnen, sen om hon inget såg gjorde inte så mycket





Men till slut tröttnade hon på att inget se, som ni ser ja.





Nu förstår jag varför ingen åker skridskor i hamnbassängen, ser ni? Inte?




Nu då? Hoppas det liksom.




Kommentarer
Postat av: Wiilow [ foto tankar känslor]

fina bilder Sune!

Kram

2010-12-17 @ 00:35:56
URL: http://wiilow.blogg.se/
Postat av: Anette

Sune, kan inte du och jag åka skridskor

hamnbassängen iklädda sådana där vackra

tävlingsdräkter, eller vad det heter, som

de brukar ha på sig. Jag vill ha en blå med

silverstänk på. Och matchande skridskor till

det. Passar det i mellandagarna ?

2010-12-18 @ 10:12:15
Postat av: Sune...the girl

Sv till Anette: Ja men absolut! Vill du gå genom isen iförd den dräkten när räddningstjänsten drar upp dig så varsågod haha. Knäppgök ;p

2010-12-18 @ 10:15:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback