Köpte marsvin på Blocket - åt upp det i tv

"De sålde sitt älskade marsvin på Blocket – men visste inte att djuret skulle bli huvudrätt.

I nya avsnittet av ”Landet brunsås” äter Erik Haag upp gnagaren.

– Fullständigt oacceptabelt, säger djurexperten Johan Beck-Friis till Nöjesbladet."

Läs mer HÄR

 

Jag säger bara, fy fan vad osmakligt! Det är ett husdjur för sjutton, då kunde dom lika gärna ha köpt en hund eller katt, det är samma sak. Blir det det nästa gång kanske? Jag har själv haft ett marsvin och skulle det var jag som sålde det och sen få veta att min kelgris blivit mat då hade jag anmält dom. Usch!

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Gealach

Fy, vad ledsen jag blir! Skulle kunna strypa en sådan människa!

2010-02-02 @ 15:34:54
URL: http://gealach.blogg.se/
Postat av: pezze

men för helevete...

detta fick mig o tappa hakan med en sked uppe i luften eftersom jag var på väg o skyffla i mig glass...:S

vilket jävla idioter det finns har dom inte respekt eller känslor o kroppen....:(

Postat av: Hillevi

Kan det verkligen vara sant? är det inte en sådan grej som tv-bolagen slänger ut för att få rubriker=högre tittarsiffror?

2010-02-02 @ 18:53:44
URL: http://ihuvudetpahillevi.blogg.se/
Postat av: Kalle

Marsvin smakar lite som kanin. Kaniner både säljs i vanliga mataffärer och är mångas husdjur. Svenska Dagbladet rekommenderar receptet "Stekt kanin med gnocchi och kantareller" http://www.tasteline.com/Recept/stekt_kanin_med_gnocchi_och_kantareller

2010-02-03 @ 22:22:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback