Seg dator

Jag har under flera månader haft en seg dator, har jag uppe fler än 2 fönster så kan det hända att sidor inte svarar, datorn stänger ner fönster själv, det blir en ful liten vit ruta uppe till vänster i hörnet där annars Firefox loggan är, har jag Photoshop igång så kan jag bara ha uppe den för annars låser sig hela skiten. Jag har läst och läst och läst ännu mer om detta och nu vet jag ju att det är ram minnet (nej det ska tydligen inte sitta ihop som jag alltid trott). På en sida stod det att man kunde gå till Aktivitetshanteraren och kolla vilka program det var som var igång. Kan säga att ja, det var många, det var hela 41 processer men vad står allt detta för då? Jag kollade igen på nätet och kom fram till att nej, det finns nog inte en lösning på det där. Alltså, varför i HELVETE kan ingen skriva en manual på allt så en dummie som jag kan förstå och fixa fel själv? Varför ska det vara så krångligt med datorer? Jag vill inte ha en seg dator, jag vill inte att datorn låser sig så fort jag råkar mata fiskjävlarna inne på Fishville.

Innan dom gjorde om på Facebook så ploppa ju chatrutan upp automatiskt och då låste sig hela skiten nästan varje gång och tyvärr så kan man ju inte blocka folk så där diskret för det ville jag många gånger, nej det gäller inte nån av er som glor här utan nån som ville tipsa mig om olika grejer som var nytt för si sådär 4 år sen eller nåt. Men nu så ploppar den inte upp längre och chatten har blivit bättre. Jag fick meddelande på ett forum av en kille som var supporter som kunde hjälpa mig att formatera om datorn om han guida mig. Ja men visst sörrö, med min otur så skulle jag bergis sitta där med en dator utan innehåll för att jag inte fatta nåt av det han sa. När jag får ett jobb så ska jag köpa mig ett nytt ram minne (visst ser det konstigt ut att det inte ska sitta ihop? Man säger det ju sammanhängande) och även ett nytt grafikkort. Japp så får det bli.




Kommentarer
Postat av: lovely

hoppas du haft en bra helg

2010-02-22 @ 05:23:34
URL: http://itsbeautiful.blogg.se/
Postat av: Utlandsmamman

Hahaha det där med tröga tangenter var kul. Otroligt att det finns!

Timotej var grymman, hoppas de vinner hela skiten, snott eller ej liksom ;-)

2010-02-22 @ 07:35:36
URL: http://utlandsmamman.blogg.se/
Postat av: Maria - livet i Milano ☆

drygt med seg dator!

2010-02-22 @ 09:53:28
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: Tove

Kanske hjälper lite att "diskfragmentera" datorn?

2010-02-22 @ 11:32:35
URL: http://filosofenshorna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback