Dagens låt

När vi hade flyttat till det mindre huset där det också fanns ett gårdshus fick jag en kompis som bodde i huset mitt emot. Hon var 2 år yngre än mig. Hennes stora idol var Carola Häggkvist och dökär i min bror Michael. Ni kan ju tänka er hur många gånger "Hey Mickey" gick på repeat va? Året var 1983 och där stod hon i sitt rum och uppträdde precis som Carola. Till och med hennes autograf kunde hon göra efter att vi varit på Skara Sommarland där Carola uppträdde en gång och vi fick autografer. Men så här 27 år efteråt kan jag återigen lyssna på låten men det är knappt. Andra hatar korvkaka och jag hatar Hey Mickey. Tack för det Pernilla.









Kommentarer
Postat av: Karin

Jag har också lite svårt för den låten, men för mig beror det på mitt ex, som heter Micke.

Han är faktiskt inte helt okej, även om jag tydligen tyckte det ett tag. :D

2010-07-07 @ 21:39:02
URL: http://karin.hermansro.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback