Glömsk men inte hemma

Idag var jag och Ewa och handlade. I vanlig ordning skrev jag ingen lapp men visste på ett ungefär vad jag skulle ha ändå. Jag gick mellan hyllorna och stoppade ner det jag såg fattades i kylskåp och frys men på något sätt såg jag inte framför mig hur lite margarin jag hade eller heller inte att katterna inte längre hade nån blötmat kvar i skafferiet. Det har jag ju tänkt köpa många gånger men kommer alltid på det när jag väl är hemma igen utan att titta. Varför är det så? Man går liksom förbi hyllorna som skriker "ta mig ta mig ta mig" eller också har det med att jag är hörselskadad att göra och att jag inte hör ropen.

Men däremot fick jag med mig fläskfilé som kostade 48kr/kg, dom går ut i morgon men vad spelar det för roll när man kan frysa dom liksom? Näe precis så två såna "tjursnoppar" blev det. Dom vägde runt 300gr båda så det var billigt och äter jag själv så är det där 4 middagar.

Att jag aldrig glömmer choklad hör liksom inte hit förresten, dom skriker i en sån decibel att mina öron vibrerar.


Kommentarer
Postat av: Linda

ha ha du skaffa en hörselapparat helt enkelt!

2010-07-19 @ 18:51:12
URL: http://blogg.mustica.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback