Hjärnceller kan koka va?

Min lägenhet är varm, ute är det kvavt och jag är helt snurrig i hela huvudet. Det märktes förut då jag inte kunde tänka normalt. Ska förklara varför.

Min dotter hade beställt någonting till någon på nätet (avslöjar inte vad eftersom människan kan läsa min blogg i smyg). Hon hittade inte sin dosa för att överföra pengar utan hon bad mig föra över istället tills imorgon då hon skulle till banken. Jag med min kokande hjärna förde över pengar till min dotter och kom på för sent att hon ingen dosa hade och kunde inte betala iallafall. Pengarna var fast på kontot och det där någonting till någon kunde iallafall inte betalas. Det var tabben nummer ett. Eftersom jag ville vara snäll betalade jag även människan som skulle ha pengarna och sen slog det mig helt plötsligt från ingenstans att eftersom min dotter bara skulle föra över pengarna till mig som hon hade på kontot så fick jag för mig att jag skulle förlora lika mycket eftersom jag även betalat människan som skulle ha pengarna.

Jag satt här och rev mitt hår och fattade inte hur jag skulle tänka för jag fattade ju att jag egentligen inte skulle förlora men kom fan inte på hur det skulle gå till att jag skulle få hela summan. Jag ringde tom min bank och frågade om man kunde stoppa betalningen eftersom människan inte har samma bank som mig men det gick ju inte. Jag började knåpa ihop ett mail till människan och sen stoppade jag upp, rev mig i huvudet igen och tänkte att jag måste fan kyla ner huvudet för att kunna tänka klart.

Medan jag stod med iskallt vatten över huvudet så klarnade det. Jag kom ju på det hela. Eftersom jag fört över pengar till min dotter så var det ju extrapengar och hon skulle ju inte heller förlora mer pengar än från början.

Nu sitter jag här och fattar inte hur jag tänkte men jag ger mig fan på att hjärnceller kan koka. Det är det enda logiska får jag för mig.

Har ni varit så förvirrade någongång?




Kommentarer
Postat av: Karin

Ungefär en gång om dan i snitt tror jag. :D

He, he...

Kanske inte fullt så där pass varje gång förstås, men jag kan bloi så där även vintertid, så då kan då inte jag skylla på värmen...

Men visst blir man lite surrig av värmen !

Det är inte meningen att man ska tänka så mycket så här års, utan bara finnas till och insupa sommaren och friden ! :)

2010-07-05 @ 21:41:51
URL: http://karin.hermansro.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback