Noggers konster

Jag vaknade första gången runt 7 av att Nogger gjorde kullerbytta i sängen bredvid mig medan Iza stod på golvet och applåderade.
Jag som inte alls hade lust att gå upp röt till att dom skulle lägga av.

Nogger: -Men hallå eller, kolla mig matte, kolla vad jag kan!

Jag: -Om du kan det där kan du också gå och lägga dig i vardagsrummet tycker jag.

Nogger: - Men fan vad tråkig du är! Det är ju morgon, en ny dag, nya möjligheter.

Jag vänder mig om, tar kudden över huvudet och somnar om, sov i en halv minut när jag känner nåt mot ryggen, i tron om att det är nåt odjur vänder jag mig snabbt om igen och viftar lite med handen.
Nogger skrattar och viftar med sin bebis (en rosa ful liten mjuk flodhäst som egentligen ska ha några syskon och en skitstor morsa men som nu är borta).

Nogger fortsätter: - Det var bebis som ville säga godmorgon! Bebis är också hungrig precis som jag.

Jag spänner ögonen i Nogger och väser:- Kan du och din förbannade bebis vänta några timmar, klockan har sina visare då matte ska fortsätta sova sörrö!

Nogger lommar iväg med bebis i munnen och jag somnar om.

En halvtimme senare vaknar jag av att Nogger låter som om jorden håller på att gå under:

-Matte matte kolla!

Där står Nogger i sängen med en fluga mellan tänderna och eftersom hon vet att jag avskyr när dom tar insekter och sen lägger det i min säng vänder sig lagom om när jag skulle ta tag i henne, hon vänder upp röven och släpper sig 5 cm från mitt nylle.

Det fick fart på mig och jag höll på att spy. Ja Nogger kan konsten att få upp mig på morgonen.



Kommentarer
Postat av: Karin

Ha, ha, ha !!!

Kul med djur ibland ! ;)

2010-07-13 @ 16:34:01
URL: http://karin.hermansro.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback