Samtal med Nogger

Jag ser sällan på teve och ser jag någonsin på teve så är det en kortare stund. Idag kollade jag på tv.nu vad det skulle vara på tv kl 21. En film med Nicole Kidman. Jag laddade upp med citronläsk och en halv påse jordnötter som jag haft i skafferiet i nästan 2 veckor. Satte mig i soffan och tittade.

In kommer Nogger, tittade på mig, på teven och satte sig ner på golvet framför mig.

Jag tittade tillbaka och frågade:

-Vad är det? Får jag inte sitta här?

Nogger skruvar på sig och ler spjuveraktigt och svarar:

-Jo absolut, är bara förvånad över att du sitter i det här rummet och förresten har jag sett den här filmen innan, ska jag berätta hur det går?

Jag blängde på henne och utbrast:

-Det gör du så fan heller och hur sjutton kan du ha sett den här förut, det har ju inte jag.

Nogger skrattar till:
-Vad tror du jag och Iza gör på nätterna egentligen? Står och visar muttan mot fönstret för förbipasserande? Vi ser på teve såklart! Den sätts på så sällan att vi måste göra den lite varm ibland.

Hon tystnar en stund men fortsätter:

-Den där bruden fixar hela skiten, hon gör så att alla människor blir normala igen bara så du vet.

Hon tar upp en jordnöt ur min påse, trycker in den i näsan, tar ett djupt andetag och fräser ut den så den fastnar i pannan på mig och springer ut.

Jag satt kvar aningen förbannad för att handlingen nu var avslöjad men tittade ändå.

Imorgon ska Nogger få soppa. Varma koppen från 80-talet. SÅ glad hon kommer att bli.





Kommentarer
Postat av: Hillevi

Skitkatt, du får läsa innehållsdeklarationen på kattmaten så får du nog tyst på én!

2010-07-25 @ 18:25:58
URL: http://ihuvudetpahillevi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback