Skräckfilmer

När jag var runt 10-11 år köpte min kusin sig en videoapparat. Det var jättenytt då och han var antagligen den första i alla mina släkter som gjorde det. Han bodde hemma då och dom ringde ofta min familj och frågade om vi ville komma dit och titta på film och det ville vi ju. Vad för filmer tänker ni säkert? Det var inte tal om barnfilmer inte utan riktiga skräckfilmer, rysare och filmer som senare inte fick visas ocensurerade. Hur vi fick titta på sånt vet jag inte men vi gjorde det.

Idag vill jag inte titta på såna filmer om det inte är ljust. Visst är jag larvig? Men det ligger nog mycket i att jag just såg såna filmer när jag var liten och sen knappt kunde sova men titta skulle vi banne mig.

Min dotter har tittat på alla såna där nya skräckfilmer som både är hemska och psykiska men sen ligger hon och skakar i en vecka efteråt också.

Det är ljust ute därför ska jag nu titta på "Shutter Island" som hon säger är i samma stuk som "The Grudge" som jag förövrigt inte har sett heller men kan tänka mig.

Så nu har jag förberett mig:

  • Kuddar som jag ska ha framför ögonen
  • Stängt av ljudet på mobilen så jag inte skiter på mig om det ringer
  • Tejpat fast ringklockan på dörren så jag återigen inte skiter på mig om det ringer på dörrn
  • Satt på mig blöja så jag slipper röra mig 2 timmar senare för att gå på toa
  • Hämtat hink ifall jag får för mig att vara lite illamående och få upp nåt jag åt i förrgår eller nåt
  • Slängt ut katterna så ingen av dom klöser mig under foten mitt i filmen så jag blir så rädd att jag råkar sparka till dom så dom sitter som frimärken i väggen
  • Snusdosan i närheten ifall jag blir så rädd att jag stoppar hela överläppen full med påsar

Ja nu är jag redo. Vi ses senare...kanske.


Uppdatering: Min dotter har tydligen inte sett den här utan bara fått info utifrån och den människan verkar inte veta vad skräckfilmer är för denna var inte ett skit äcklig.








Kommentarer
Postat av: Hillevi

Uschja, det är jobbigt med sådana filmer, fast ibland kan jag inte heller låta bli. håller handen

Hoppas du överlever!!

2010-07-06 @ 20:25:45
URL: http://ihuvudetpahillevi.blogg.se/
Postat av: Wiilow [ foto tankar känslor ]

älskar skräck!

Den filmen vill jag se!



Såg du kommentaren och designen?



Kram

2010-07-06 @ 22:49:42
URL: http://wiilow.blogg.se/
Postat av: Katja

Herregud. Att jämföra Shutter Island med The grudge är som att jämföra kajsa anka med Bostonstryparen. The grudge ÄR värsta filmen ever. Jag älskar skräckisar men den ger en mardrömmar i åratal, fy fan.

Shutter Island, bra som bok men dålig som film. Och ingen skräckis.



Jag gillar förövrigt Hej Mickey, gammalt Carola fan som jag är =)

2010-07-08 @ 07:22:50
URL: http://utlandsmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback